Češi milují aukce. Draží veterány i šperky po mafiánech

Aukční portály zažívají rekordní růsty po celém světě. Například na českém Aukru bylo loni vystaveno bezmála 3 miliony položek za 1,5 miliardy korun.

Ilustrační fotografie
reklama

Elektronické aukce nabírají druhý dech. Češi ve stále větším množství nakupují zboží online, a už zdaleka nejde jen o knihy nebo elektroniku. Aukro jen za poslední rok hlásí několik zajímavých aukcí, u nichž si zájemce musel na konci sáhnout hodně hluboko do kapsy.

„V posledních měsících jsme na našem portálu zaznamenali několik zajímavých a napínavých aukčních bojů o některé zboží. Například loni v únoru se vydražila Škoda 1000 MB z roku 1966 za bezmála devět set tisíc korun nebo v květnu motocykl JAWA 500 OHC 02 za šest set tisíc,“ uvádí Lumír Kunz, generální ředitel Aukro.

Podle něj Češi už nemají obavy z nakupování na internetu, jehož bezpečnost se rok od roku zvyšuje. Samotné Aukro s více než 4 miliony zákazníků garantuje, že na 14 000 nabídek připadá jen jedna problémová.

Češi hledají unikátní zboží

Tuzemští zákazníci v čím dál větší míře na internetu nakupují i prodávají exkluzivní zboží, které nelze tak jednoduše získat. Vyhovuje jim proto spíše otevřené a přátelské online prostředí, na němž neváhají utratit třeba za LP desky desítky tisíc korun, za mince nebo známky stovky tisíc korun a za cenné bankovky dokonce miliony korun.

„Zjistili jsme, že Češi si přejí aukční komunitní portál, kde se obchoduje se zbožím, které je něčím unikátní, nelze ho najít jinde nebo má atraktivní cenu. V podstatě se vracíme zpět ke kořenům a lidé na to slyší,“ potvrzuje Lumír Kunz.

Telefonní číslo nebo šperk po Ivanu Jonákovi

Rozmanitost nabízeného zboží je nečekaná. Vydražit na internetu lze dnes cokoli. Od raritních komiksů přes pivní etikety po šperky patřící známým lidem podsvětí.

„Raritou je určitě i sedmdesát tisíc korun zaplacených za konkrétní telefonní číslo nebo sto tisíc za zlatý náramek po zemřelém Ivanu Jonákovi,“ informuje Lumír Kunz.

Spotřebitelské chování zákazníků na Aukru se v posledních dvou letech mění. Často pro ně není nejdůležitější cena, ale samotná nabízená položka.

„Při nákupu některého zboží lze u lidí vypozorovat, že při tomto specifickém online obchodování potřebují cítit emoce, svým způsobem dobrodružství. Prostředí online aukcí je rájem sběratelů, kteří neváhají zaplatit statisíce za sbírku erotických DVD nebo odznak oblíbeného fotbalového klubu,“ dodává Lumír Kunz.

Nejzajímavější aukční úlovky

1. číslo časopisu Čtyřlístek  31 005 Kč
Konkrétní telefonní číslo  70 000 Kč
Starý smaltovaný odznak Slavie  82 760 Kč
70 000 ks pivních etiket 90 000 Kč
Zlatý náramek se smaragdy Ivana Jonáka 101 200 Kč
Sbírka erotických DVD 147 200 Kč
Sada svatováclavských dukátů z roku 1931 542 311 Kč
Motocykl Jawa 500 OHC 02  600 000 Kč
Automobil Škoda 1000 MB z roku 1966  894 900 Kč
Bankovka v hodnotě 500 korun z roku 1919 1 500 100 Kč

Zdroj: Aukro

Témata: aukce | lidé | MoneyMAG.cz

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky