Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

V Česku už je 16 obětí koronaviru. Pozitivních případů je 2 743

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

V Česku zemřeli další tři lidé, u kterých byla prokázána nákaza novým typem koronaviru. Počet úmrtí od začátku epidemie tak stoupl na 16. Pozitivních případů je 2743, o 86 více než v sobotu.

Údaje aktualizované k dnešním 18:00 zveřejnilo na webu ministerstvo zdravotnictví. Od začátku epidemie bylo na koronavirus provedeno v Česku už 40.700 testů. Z nemoci COVID-19, kterou virus způsobuje, se dosud vyléčilo 11 lidí.

První úmrtí člověka s koronavirem dnes ohlásil Karlovarský kraj, kde zemřel 82letý muž z Chebska s dalším chronickým onemocnění. Kraj má ale také prvního vyléčeného pacienta.

Ve Všeobecné fakultní nemocnici v Praze dnes zemřela žena, ročník 1940, u které se potvrdil nový koronavirus. Podle nemocnice měla rakovinu a COVID-19 nebyl příčinou úmrtí. Jde o seniorku z Domova seniorů v Michli.

Rovněž v nemocnici dnes zemřela nakažená seniorka z domova důchodců v Břevnici u Havlíčkova Brodu. Žena měla vážná chronická onemocnění.

První tři případy nemoci COVID-19 oznámilo Česko 1. března, zatím nejvyšší denní nárůst počtu nemocných ministerstvo zaznamenalo v pátek, kdy jich přibylo 373. V sobotu počet nakažených vzrostl o 262.

Ministr zdravotnictví Adam Vojtěch (za ANO) v sobotu v rozhovoru pro Českou televizi řekl, že situace v počtu nakažených v Česku není nejpříznivější. "Nastává kritická fáze epidemie, kdy uvidíme, jak si na tom s tou epidemií stojíme," řekl. Situaci bude podle něj možné ale vyhodnotit až v následujících dnech.

Témata:  Koronavirus COVID-19,  Česko,  úmrtí

Aktuálně se děje

22. září 2026 17:07

EET se vrací, s ní i školkovné a studentská sleva. Restaurace čeká nižší DPH

Návrat elektronické evidence tržeb od ledna příštího roku není jedinou změnou, kterou nově schválený zákon přinese. Daňový balíček spojený s EET 2.0 obnovuje školkovné a studentskou slevu na dani, snižuje DPH u nealkoholických nápojů podávaných v gastronomii, osvobozuje část spropitného zaměstnanců od daní a odvodů a vrací daňové zvýhodnění tichého vína poskytovaného jako firemní dar. Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2027.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy