Internetový obchod s parfémy a kosmetikou Notino zaznamenává od začátku pandemie koronaviru obdobný zájem jako v předvánoční špičce. Jen druhy přípravků, které lidé objednávají, se mírně změnily. ČTK to řekl marketingový ředitel Notino Radek Ondrášík.
"Fungujeme v podstatě v režimu vánoční sezony. Zásoby na skladech u nás trvale reflektují poptávku, takže zde došlo ke zvýšení u žádaného zboží," uvedl Ondrášík.
Ve srovnání s předvánoční dobou se ale změnilo složení obvyklého nákupního košíku. Namísto parfémů nebo dárkových balíčků lidé přes internet na Notinu nakupují přípravky pro každodenní hygienu - šampony, sprchové gely, mýdla nebo pleťovou kosmetiku.
Se zvýšenou poptávkou bylo třeba zvýšit i množství lidí, kteří pracují ve skladu. "S ohledem na zvýšenou poptávku jsme v našem skladu za poslední měsíc zaměstnali přes 200 lidí na hlavní pracovní poměr a přibližně stejný počet brigádníků. V kanceláři probíhají standardní nábory nových zaměstnanců dle potřeby," dodal Ondrášík.
Kvůli šíření koronaviru všem u vstupu na pracoviště měří teplotu, lidé dodržují předepsanou vzdálenost a jednotlivé směny se mezi sebou nepotkávají. Kromě pravidelné dezinfekce prostor používá firma i ozonové čištění.
Kamenné provozovny Notino otevřelo pouze částečně a zejména jako výdejny pro internetový obchod.
Internetový obchod s parfémy a kosmetikou Notino působí ve 23 zemích, roční obrat firmy vzrostl od roku 2009 dvaadvacetkrát, z 379 milionů korun na 8,4 miliardy v roce 2018. Meziročně se obrat zvýšil o 18,5 procenta, dvouciferný růst firma udržuje po celou dobu své existence. Naprostá většina 1500 zaměstnanců pracuje buďto v distribučním centru v Rajhradě nebo v nedalekém Brně.