Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Blatný: Obchody budou moci být od pondělí otevřené do 23 hodin. Nedělní zákaz zůstal

Andrej Babiš, Jan Blatný a Roman Prymula
Andrej Babiš, Jan Blatný a Roman Prymula
Foto: Úřad vlády ČR

Obchody, které mají ze stávajících vládních opatření výjimku, budou moci být od pondělí otevřené do 23:00, kdy začne platit zákaz vycházení. Nyní musejí zavírat v 21:00. V prodejnách zůstane omezena kapacita 15 metrů čtverečních na jednoho zákazníka. Tam, kde prodejci vyžadují vstup s vozíkem, bude platit výjimka pro rodiče s kočárky. Děti do šesti let se do kapacity nebudou počítat. Na tiskové konferenci po mimořádném jednání vlády to dnes řekl ministr zdravotnictví Jan Blatný (za ANO).

V platnosti nadále zůstane zákaz nedělního prodeje. S návrhem jeho zrušení dnes na vládu přišel ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček (za ANO). Respektuje však argumenty epidemiologů, nebylo podle něj ani žádoucí, aby se porušoval nový protiepidemický systém (PES).

Havlíček navrhoval také zmírnění pravidla o ploše na jednoho zákazníka, a to na dva lidi na 15 metrů čtverečních. Uvítal, že byla schválena alespoň výjimka pro matky s kočárky a malé děti. Podle Blatného nově schválené opatření zmiňuje také režim pro doprovod handicapovaných lidí.

Česká republika se v PES od pondělí přesune z nejvyššího, pátého stupně pohotovosti, do čtvrtého. V případě nákupních center a maloobchodů se kromě delší otevírací doby pravidla nemění. Umožněn je pouze prodej základních potřeb. Výjimku z opatření mají potraviny, drogerie, lékárny, optiky či květinářství. Možný je také provoz výdejen zboží. Prodejci jsou povinni řídit fronty uvnitř prodejen i před nimi a dohlížet na dodržování dvoumetrových rozestupů.

Témata:  Jan Blatný,  Koronavirus COVID-19

Aktuálně se děje

6. října 2026 11:24

29. září 2026 12:20

Flexi Bond 002: Státní dluhopis lze objednat už jen do 4. října

Zájemci o krátkodobý státní dluhopis Flexi Bond 002 mají už jen několik dní na podání žádosti. Emise se splatností tři měsíce nabízí výnos 3,75 procenta ročně a její výnos je osvobozen od 15% daně z příjmů fyzických osob.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy