Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Babiš se omluvil za nedostatek roušek

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Premiér Andrej Babiš (ANO) se omluvil za nedostatek roušek. Vláda dle něj pro jejich pořízení udělala maximum, poukázal na celosvětový zájem o nákup této komodity. Vicepremiéra Jana Hamáčka (ČSSD) situace mrzí. Zda někdo udělal chybu by se ale podle ně mělo řešit až po krizi, zřízena by podle něj mohla být třeba vyšetřovací komise. Za nedostatek roušek vládu kritizuje opozice i mnoho lidí. Kvůli nedostatku roušek si je lidé šijí sami.

Babiš zopakoval, že stát měl slíbenou dodávku na pondělí, ke které ale nedošlo. "Všem se omlouváme, myslím si, že jsme udělali maximum," řekl. Dodal, že vláda situace zvládne a požádal o pochopení.

Zástupci vlády slíbili, že se ochranné pomůcky dostanou do ČR v nejbližších dnech, nákup vyjednal v Číně Hamáček. Babiš řekl, že v současné době, kdy jediný výrobce schopný uspokojit poptávku je Čína, je důležité mít v této zemi kontakty. Naznačil, že Hamáčkovi se podařilo dodávku vyjednat i díky kontaktům prezidenta Miloše Zemana. Oba také vyzdvihli přístup čínské ambasády.

Podle Hamáčka by se do konce týdne měly do České republiky dostat miliony roušek. Nakupovat respirátory pro obyvatele se podle něj stát nechystá, protože je to velmi drahé a není to potřeba. Řekl, že ve chvíli, kdy všichni budou používat roušky, klesne riziko, že někoho nakazí. Zatímco respirátory chrání jejich nositele, roušky naopak zabraňují rozšíření nákazy do okolí. Lidé jsou totiž infekční ještě před tím, než se projeví první příznaky nemoci. Někteří nemoc absolvují zcela bez příznaků.

Témata:  Andrej Babiš Koronavirus COVID-19 roušky Česko

Aktuálně se děje

7. srpna 2025 17:48

Recenze na e-shopech: Kde končí zkušenost a začíná manipulace

Rozmýšleli jste se někdy před koupí nějakého zboží či služby nad tím, zda a od koho si ho koupíte? V této úvaze vám mohou pomoci hodnocení jiných spotřebitelů a jejich zkušenosti s produktem, které po koupi sdílí se světem. Ne vždy však e-shopy uvádí recenze od skutečných spotřebitelů, což může mít za následek špatné rozhodnutí. Podnikatelé přitom musí jasně uvádět, zda a jak ověřují uživatelské recenze. Co musí taková recenze uveřejněná na stránkách e-shopu obsahovat a splňovat?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy