Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Automobilky by mohly čelit nedostatku čipů až do roku 2023

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Automobilový průmysl by se mohl potýkat s nedostatkem čipů pro výrobu vozů ještě v roce 2023, potíže s dodávkami by však do té doby mohly polevit. Uvedl to šéf německého automobilového koncernu Daimler Ola Källenius při setkání s novináři před mnichovským autosalonem.

Čipy se stávají čím dál důležitější součástí automobilů a jejich nedostatek nyní omezuje výrobu automobilového průmyslu po celém světě včetně České republiky.

Zásobování čipy v době pandemie covidu-19 narušily výpadky v dodavatelských řetězcích. Poptávka po čipech se navíc zvyšuje a automobilky musejí o dodávky soupeřit s výrobci spotřební elektroniky, napsala agentura Reuters.

"Někteří dodavatelé čipů poukazují na strukturální problémy s poptávkou," uvedl Källenius. "To by mohlo ovlivnit rok 2022, v roce 2023 by pak situace mohla být o něco klidnější," dodal.

Podle Tanjeffa Schadta z poradenské společnosti PwC nelze očekávat, že se problémy s dodávkami čipů v brzké době vyřeší, protože výstavba nových továren na výrobu čipů trvá řadu let.

S nedostatkem čipů se potýká rovněž automobilka Škoda Auto. Časopis Škodovácký odborář minulý měsíc uvedl, že mladoboleslavská automobilka pokračuje v rušení části směn kvůli chybějícím čipům, které se používají v palubní elektronice. Podle odborů se dají problémy očekávat ještě na podzim.

Témata:  auta

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 15:53

22. července 2025 20:21

EU chce zakázat spalovací auta ve flotilách půjčoven. Kancléř Merz návrh ostře kritizuje

Evropská unie chce zakázat autopůjčovnám a velkým firmám, aby od roku 2030 do svých flotil pořizovaly jiná auta než elektrická. Půjčovny, jako je Sixt nebo Europcar, by tak už za necelých pět let musely pro své klienty nakupovat výhradně elektrovozy. Informaci přinesl německý deník Bild. Záměr včera večer ostře kritizoval německý kancléř Friedrich Merz. Podle něj „zcela ignoruje to, co Evropa právě nyní potřebuje“.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy