PR článek - Téma „jak vybavit kancelář“ najdete i v magazínech typu Forbes či Enterpreneur. Kvalitní pracovní prostředí Vám pomůže se zvýšením koncentrace, pracovního výkonu i chuti zaměstnanců, trávit v něm čas. V prostředí klesajících marží českých firem způsobeného rostoucími náklady a zároveň prakticky „vybíleného“ pracovního trhu, přívětivé pracovní prostředí je jedním z benefitů, které zaměstnavatelé mohou nabídnout. Nemusí se nutně jednat o vybavení, které známe z fotografií kanceláři technologických gigantů, jako jsou Facebook, Google či Apple.
Klasickým „sterilním“ open-space kancelářím zdá se zvoní hrana. Nastupující generace pracovníků má o místu, kde stráví velkou část svého života, rozdílné představy. Zároveň, manažerům je jasné, že chtějí-li podpořit kreativitu a výkon svých podřízených, musí jim vytvořit prostředí, které oba tyto faktory stimuluje. Na co se tedy zaměřit?
Dostatečná cirkulace vzduchu a distribuce světla
Teplota a světlo v kancelářích jsou nejčastějšími důvody sváru mezi zaměstnanci. Zatímco jedna skupina zaměstnanců „trpí“ v bezprostřední blízkosti vytápění, druhá vaří jeden čaj za druhým ve snaze předejít nachlazení. Stejně tak, zatímco jedna část zaměstnanců má pracovní místo vystavené nadměrnému slunečnímu záření, druhá celý den vyžaduje umělé osvětlení.
Při vybavování kanceláře tedy volte rozmístění nábytku, jeho materiály a rozměry tak, aby co nejvíce podporoval jak cirkulaci vzduchu, tak proudění světla.
Kancelář by měla být „cítit“
Nikdo netráví rád svůj čas ve sterilním prostředí. Kanceláře by měly mít svého ducha, nějaký styl, ať už jde o design použitého kancelářského nábytku či distribuci květin apod. Nechte zaměstnance přinést si doplňky z domu.
Zároveň, nesoustřeďte se pouze na kanceláře jako takové, ale i na jejich okolí, ať už je to balkón, terasa, prostory na střeše apod. Nešetřete zelení, místy pro odpočinek. Zpříjemněte zaměstnancům pobyt v kancelářích tím, že budou mít na dosah ruky například občerstvení, barel s vodou či kávovar.
Samozřejmě, každý zaměstnanec je individualita, ne každému vyhovuje např. minimalistický styl. Přizpůsobte dispozice kanceláře (např. sádrokartonovými stěnami) tak, aby mohly být prostory co nejvíce „personalizovány“. Dnes už není výjimečné, pokud má každá jednací místnost jiný styl (např. vintage, skandinávský styl apod.), stejně tak i kuchyňky mohou být vybaveny rozdílně. Samozřejmostí je pak „moodové“ rozlišení „relax místností“.
Bezpečnost
Ano, ve snaze o personalizaci a maximalizaci pohody pobytu nesmíte zapomínat na bezpečnost. Ať už jde o připevnění skříní vyšších 1,5 ke zdi, umožnění rychlého a bezpečného opuštění budovy, použití odpovídajících materiálů a vybavení v kuchyňce apod.
Nedělejte kozla zahradníkem
Návrh vybavení kanceláře svěřte do rukou profesionálům. Nesnaže se hrát roli interiérového designera a neriskujte, že se veškerá Vaše snaha mine účinkem. Profesionál ví, jak navrhnout rozmístění jednotlivých částí kanceláří tak, aby maximálně plnily svůj účel.
Zároveň, nekažte zaměstnancům radost z nových kanceláří tím, že si nábytek budou muset sestavit (nešvar objevující se zejména v malých firmách). Zároveň sebe ani zaměstnance nestresujte dopravou nábytku, jeho vynesením apod. Při výběru firmy dodávající kancelářské vybavení preferujte ty, jež nabízí služby „all-inclusive“, tj. dopravu, montáž, vynášku a zároveň odbavení případných nedostatků a reklamací.
Související
25. srpna 2024 9:07
22. srpna 2024 6:46
19. srpna 2024 11:18
6. července 2024 19:28
6. července 2024 17:51