V České republice přibývá případů, kdy mobilní operátoři využívají praktik takzvaných "šmejdů". Často postihují právě seniory, kteří přicházejí na pobočku pro radu a mohou odejít s novým tarifem či podepsanou smlouvou na internet, aniž by něco takového vůbec měli v plánu. Informoval o tom pořad 168 hodin.
Paní Milada z Českých Budějovic šla na pobočku společnosti O2 pro radu s rozbitým mobilním telefonem. Prodavač ale podle pořadu devadesátileté paní nabídl novou smlouvu na dva roky s měsíčním paušálem za 400 korun a nový tablet.
"Má šedý zákal, takže vesměs nevidí. Říkala, že podepisovala nějakou smlouvu, že na ni ani neviděla a ještě je upozorňovala, že přišla jenom za opravou toho telefonu," popisuje vnuk Milady.
Česká televize uvádí, že takový případ přitom vůbec není ojedinělý, což potvrzuje i mluvčí Českého telekomunikačního úřadu Martin Drtina. "Stížnosti seniorů na údajný nátlak prodejců v kamenných obchodech operátorů se v poslední době množí," řekl televizi.
Časopis dTest tvrdí, že tento problém se týká všech třech tuzemských operátorů. "Dá se ovšem říci, že operátor O2 v tomto ohledu mírně vyčnívá," uvedl v pořadu Miloš Borovička, právní poradce časopisu.
Ondřej Malý, člen Rady Českého telekomunikačního úřadu, připodobnil chování operátorů ke šmejdům. "Jsou to praktiky nikoli nepodobné tomu, co dělají prodejci hrnců a dek. Rozdíl je, že u operátorů se to děje v kamenné prodejně, a ne v kulturáku na vsi," řekl v pořadu 168 hodin.
"Ochrana spotřebitele v telekomunikacích v Česku je nejhorší z celé Evropské unie minimálně ve věci smluv a jejich změn," dodal.
Témata: mobilní operátoři, mobily
Související
9. listopadu 2023 11:03
30. května 2023 15:29
12. prosince 2022 11:53
24. února 2021 11:17
15. října 2020 14:40
22. dubna 2020 11:47