Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Tady se letos dočkají nových dálnic a silnic

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Ředitelství silnic a dálnic, zodpovědné za výstavbu dálnic a silnic první třídy, plánuje v tomto roce dokončit celkem 10 staveb. Jde o investice za více než 12 a půl miliardy.

První části obchvatu se v prosinci dočkají obyvatele Mělníka. Osm set metrů dlouhá přeložka ale uleví jen obyvatelům Italské a Cukrovarské ulice. Stát za krátkou přeložku zaplatil 117 milionů. V listopadu skončí modernizace silnice I/44 spojující Šumperk a Jeseník. Na skoro osmikilometrovém úseku přes Černohorské sedlo přibyly stoupací pruhy. Rekonstrukce vyšla na bezmála čtvrt miliardy.

V listopadu se dočkají také obyvatelé Staňkova na Plzeňsku. Nová přeložka zcela odvede dopravu z města na březích řeky Radbuzy. Přeložka silnice I/26 vyšla na 165 milionů. V říjnu se výrazně uleví řidičům na nejstarší české dálnici. Skončí modernizace dvou úseků dálnice D1, konkrétně úseku mezi 29. a 34. kilometrem a úseku mezi 178. a 182. kilometrem. Na dalších čtyřech úsecích budou stavební firmy pracovat.

Řidiči jedoucí z Prahy do Drážďan a dále do Německa by měli na konci roku projet české území kompletně po dálnici. Dostavený úsek přes České Středohoří konečně uleví obyvatelům obcí podél staré silnice I/8. Po téměř deset letech stavby se cena šestnáctikilometrového úseku vyšplhala na téměř 10 miliard!

Stavby, které mají být dokončeny v roce 2016 ZDE.

Silnice I/35 procházející Rožnovem pod Radhoštěm bude v úseku dlouhém 1 360 metrů rozšířena na čtyřpruh. Rozšíření vyšlo na 116 569 487 Kč.

Obchvaty uleví třem obcím. Už v dubnu by se měl otevřít obchvat Velemyšlevsi na silnici I/27 spojující průmyslovou zónu Triangle u Žatce a Most. Dvou a půl kilometrový úsek vyšel na půl miliardy. V říjnu přestanou řidiči cestující z Mělníka do České Lípy projíždět obcí Dubá. Nová přeložka vyšla na 440 milionů. A o měsíc později zmizí tranzitní doprava mířící na Slovensko z obce Lhotsko u Vizovic. Odvede ji dvoukilometrová přeložka silnice I/49 za 169 milionů.

Stavby, v nichž bude ŘSD letos pokračovat ZDE.

ŘSD bude letos pokračovat i ve stavbě dalších významných spojnic, které ale letos už nestihne otevřít. Namátkou pokračovat bude výstavba dálnice D3 spojující Prahu, České Budějovice a Rakousko. Stavaři budou letos pracovat na třech rozestavěných úsecích o celkové délce 16 kilometrů, které by měly být otevřeny v průběhu roku 2018. Stavět se bude i dálnice D4 u Příbrami, D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou , D49, která napojí na dálniční síť průmyslovou zónu Holešov u Zlína a dálnice D11 před Hradcem Králové.

ŘSD také plánuje zahájit letos další stavby. Namátkou by mělo jít třeba o dálnici D48 spojující Lipník nad Bečvou (kde se odděluje od D1) s Novým Jičínem, Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem. Ačkoliv je většina stávající silnice vedena ve čtyřpruhovém uspořádání, zdaleka nesplňuje parametry dálnice. Letos by měla začít modernizace většiny silnice I/48 na dálnici D48, včetně výstavby obchvatu Frýdku-Místku.

Na přelomu roku by ŘSD chtělo zahájit výstavbu pokračování dálnice D11 od Hradce Králové dál směrem na Jaroměř.

Témata:  silnice, dálnice dálnice

Související

Aktuálně se děje

20. listopadu 2024 11:28

20. listopadu 2024 11:08

15. listopadu 2024 9:34

Západ se k Číně staví pragmatičtěji než Česko, které to může ekonomicky dále oslabit

Zdroje současného mdlého výkonu české ekonomiky nelze hledat pouze za hranicemi. Byť úpadek německého průmyslu, energetická krize či válka na Ukrajině rozhodně svůj původ za hranicemi mají a českou ekonomiku přímo či zprostředkovaně poškozují. Češi si ale škodí i sami. Třeba tím, že s oblibou bývají papežštější než papež a že se neméně rádi vydávají ode zdi ke zdi.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy