Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

ŘSD instaluje na dálnicích D1 a D2 u Brna mobilní řídící systém dopravy. Má zlepšit kritickou situaci

Dálnice, ilustrační fotografie
Dálnice, ilustrační fotografie
Foto: Jan Zýka / INCORP images

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo instalaci systému mobilního liniového řízení na dálnicích D1 a D2, který pomůže zlepšit těžkou dopravní situaci kolem Brna, kde probíhá rozšiřování dálnice D1 na šestipruhové uspořádání.

MMobilní liniové řízení dopravy bude po celou dobu trvání akce fungovat na dálnici D1 v km 179 – 184, v km 214 – 208 na dálnici D2 v km 11 – 4. Ve všech případech půjde o směr do Brna, tedy směrem k probíhající uzavírce. Systémy mobilního liniového řízení jsou sestaveny z přenosných LED proměnných dopravních značek, z detektorů dopravy a detektorů cestovních časů. Řízení provozu bude realizováno na základě dopravních dat z instalovaných detektorů.

Dalším opatřením bude instalace dopravního značení zakazujícího předjíždění kamionů. Dopravní značení se bude instalovat na D1 mezi 168. a 178. kilometrem a 216. a 210. kilometrem, v km 178 až 210 je již zákaz v obou směrech v platnosti. Na dálnici D2 půjde o kilometry 17 až 0. Zákaz bude platit směrem k dopravnímu omezení u Brna.

K přechodné úpravě provozu dojde i na dálnici D2 v prostoru MÚK Avion, kdy bude před stavbou vyhrazen 1 pruh pro směr na Ostravu a 1 pruh pro smě na Prahu.

I nadále platí, že po celou dobu trvání akce budou řidičům k dispozici 2 jízdní pruhy v obou směrech, oproti modernizaci D1 jsou také řidičům k dispozici širší provizorní jízdní pruhy (2,75 m levý a 3,25 m pravý). Krátkodobé přestavby dopravního opatření probíhají vždy v době mimo dopravní špičky, zejména během nočních hodin. Místo bude i nadále pod zvýšeným dohledem Police ČR, instalovány budou další kamery a dojde rozšíření dispečinku.

Realizace rozšiřování D1 v km 194 až 196 běží v režimu 24/7, a to i o víkendech. V nočních hodinách probíhá především návoz zeminy pro rozšíření zemního tělesa a aktuálně budou v nočních hodinách probíhat také demontáže portálů dopravního značení.

Dálnice D1 v okolí Brna již dlouhodobě kapacitně nedostačuje. Každý den zde projede až 80 tisíc vozidel, což způsobuje pravidelné dopravní problémy i v situaci, kdy je dálnice zcela bez omezení. Právě z tohoto důvodu se přistoupilo ke zkapacitnění dálnice, které sice řidičům přinese dočasné snížení komfortu, po dokončení prací však naopak dojde k výraznému zvýšení plynulosti, a tedy i bezpečnosti dopravy na dálnici D1.

Témata:  silnice, dálnice D1

Související

Aktuálně se děje

20. listopadu 2024 11:28

20. listopadu 2024 11:08

18. listopadu 2024 10:19

Fiala slibuje platy jako v Německu do pěti let. Realita je vzdálená desítky let

Premiér Petr Fiala v Otázkách Václava Moravce několikrát uvedl, že pokud bude jeho vláda pokračovat i v příštím volebním období, budou mít Češi nakonec mzdy jako Němci nebo Rakušani. Tedy zhruba během pěti let. To je ovšem vysoce nereálné. Skutečností je naopak to, že jak Německo, tak zejména Rakousko během posledních pěti lety Česku mzdově dále utekly, jak vyplývá z dat OECD. Takže mzdy v Česku zaostávají nyní za mzdami v Rakousku a Německu ještě výrazněji než roku 2019. 

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy