Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Handrkování o reklamace končí: Nová páka na neochotné prodejce

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Reklamovat poškozené nebo nefunkční zboží teď bude snadnější než kdy dřív. Zákazníci, kterým nebude chtít obchodník reklamaci uznat, budou mít nově možnost řešit spor mimosoudní cestou.

"Vy jste v těch botách šlápl do kaluže? Tyhle boty ale nejsou určeny do mokra. Je nám líto." Tohle si při reklamaci rozbitých bot vyslechlo už mnoho lidí a přitom je tato výmluva obchodníků zcela absurdní. Ostatně jako spousta jiných. Pokud jste v takovém případě nechtěli přijít o peníze i o boty zároveň, jedinou cestou bylo hnát prodejce k soudu.

I když nefunkční věc přesně podle pravidel reklamace (s účtenkou, záručním listem i v původní krabici) donesete do obchodu, často odejdete s nepořízenou. Jenže běhat po úřadech a několik měsíců se soudit je pro mnohé pádným důvodem k tomu, aby nad reklamací mávli rukou. Nově ale mohou nespokojení zákazníci podat stížnost, kterou prošetří Česká obchodní inspekce.

Novinka začne platit od února letošního roku a princip bude poměrně jednoduchý. Jestliže nebude zákazník spokojený s tím, jak prodejce o reklamaci rozhodl, bude moci do roka od prvního podání reklamace poslat stížnost na Českou obchodní inspekci.

Ta potom vyzve obě strany k tomu, aby se k věci vyjádřili, a následně vydá doporučení, jak by měl být spor vyřešen. Toto doporučení ale nefunguje jako rozsudek. Jedná se pouze o návrh toho, jak by měla pře z právního hlediska dopadnout. Pokud se ani potom zákazník s prodejcem nedomluví, jediným řešením zůstane soudní cesta.

Témata:  reklamace obchody

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 15:53

29. července 2025 12:43

Podvod na první pohled nepoznáte. Sociální sítě se hemží falešnými nabídkami známých značek

Ležíte večer v posteli a bezmyšlenkovitě projíždíte sociální sítě. Najednou se objeví nabídka, která vypadá jako splněný sen. Zboží, po kterém už dlouho pokukujete, za zlomek ceny, a navíc od známého prodejce. Nemůžete uvěřit, že právě vám se poštěstilo narazit na tak výhodnou akci. Rychle klikáte a začínáte vyplňovat údaje, které vás dělí od skvělého nákupu. Jedná se ale ve skutečnosti o výhodný nákup, nebo jste právě naletěli podvodníkovi?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy