Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Bratislavu čekají kvůli výstavbě obchvatu největší dopravní omezení v její novodobé historii

Bratislava
Bratislava
Foto: Pixabay

Slovenskou metropoli čekají v příštích měsících největší dopravní omezení v její novodobé historii, která výrazně ovlivní automobilovou dopravu v Bratislavě a patrně i tranzit přes město. Důvodem je budování nového vnějšího obchvatu metropole a nového městského bulváru včetně autobusového nádraží. Město v této souvislosti upřednostní hromadnou dopravu, řekl dnes novinářům primátor Bratislavy Matúš Vallo spolu se zástupci samosprávy a policie. Nejrozsáhlejší omezení budou platit v prvním pololetí.

Omezení v dopravě se od poloviny února dotknou také mostu na dálnici D1 přes řeku Dunaj, který využívá nejen městská doprava, ale i tranzit od Trnavy dále do Rakouska, Maďarska a Česka, jakož i v opačném směru. Kromě toho bude úplně uzavřena jedna z klíčových silnic u budovaného autobusového nádraží v širším centru města.

"Bude to mít negativní dopad v celé východní části Bratislavy. Řešení je poměrně radikální a jeho úspěch, či neúspěch závisí na tom, jak na něj zareagují Bratislavané. Městská hromadná doprava se dostane do cíle rychleji než auto," řekl Vallo.

Magistrát po dobu dopravních omezení upřednostní právě hromadnou dopravu, které vyhradí více jízdních pruhů. Již loni byla posílena regionální železniční a autobusová doprava do Bratislavy.

"Očekáváme, že to, co dnes zažíváme jako nejhorší dopravní situaci se zácpami ráno a večer, bude během celého dne," uvedl starosta jedné z bratislavských čtvrtí Martin Chren. Dodal, že v případě výrazného zhoršení dopravy může být také ohrožen svoz odpadu do městské spalovny či poznamenán provoz rafinerie Slovnaft.

Policie informovala, že do Bratislavy povolá hlídky i z jiných regionů země a že na sledování dopravy nasadí vrtulník.

První část nového vnějšího obchvatu Bratislavy D4 spolu s rychlostní silnicí R7 od slovenské metropole na jihovýchod země zahrnuje výstavbu téměř 60 kilometrů nových silnic. Po jejich dokončení by již tranzitní doprava neměla projíždět městem, jak je tomu v současnosti. Po vybudování autobusového nádraží a okolních staveb zase vznikne nový městský bulvár.

Dopad výstavby zmiňovaných projektů na dopravu se podle Valla bude postupně snižovat. Největší dopravní omezení potrvají šest měsíců.

Vallo uvedl, že zmiňovaná omezení kvůli oběma velkým stavbám nemusela nastat současně, pokud by bývalé vedení města kvůli loňským komunálním volbám nepopulární opatření v dopravě neodkládalo. Zástupce stavitele obchvatu Bratislavy Zdeněk Krejčí řekl, že firma byla připravena na práce v dotčených oblastech již loni v září.

Témata:  Bratislava

Související

Aktuálně se děje

20. listopadu 2024 11:28

20. listopadu 2024 11:08

15. listopadu 2024 9:34

Západ se k Číně staví pragmatičtěji než Česko, které to může ekonomicky dále oslabit

Zdroje současného mdlého výkonu české ekonomiky nelze hledat pouze za hranicemi. Byť úpadek německého průmyslu, energetická krize či válka na Ukrajině rozhodně svůj původ za hranicemi mají a českou ekonomiku přímo či zprostředkovaně poškozují. Češi si ale škodí i sami. Třeba tím, že s oblibou bývají papežštější než papež a že se neméně rádi vydávají ode zdi ke zdi.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy