Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Internetový marketing kouzlí: Prodat dokáže úplně všechno

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

PR článek - Nákupy online se staly jakýmsi fenoménem. Lidé jsou pohodlní a nakupují čím dál tím více. Nyní ke všemu ještě přispěla situace s koronavirem, kdy jsme se omezili v mnohých segmentech pouze na tento styl pořizování nových věcí. Jestli je to dobře nebo špatně, necháme na soudu jiných. My se spíše podíváme na to, jakým způsobem dokáže kouzlit internetový marketing. Zákazníkům tak v podstatě prodejci dokážou svým způsobem vnutit i věci, které by jinak neměli šanci prodat. Zkusíme se zaměřit na techniky prodeje v online prostředí a také nezapomeneme uvést některé zboží, které se prodává, ač nemá až tak velké předpoklady pro tento typ nákupů.

PPC reklama jako klasika

Dnes už jakousi standardní záležitost představuje právě tento typ reklamy. Zkratka PPC znamená Pay per click a v podstatě jde o reklamy šité na míru přímo konkrétnímu zákazníkovi. Princip fungování toto reklamy je poměrně jednoduchý. Inzerenti různých sítí, které provozují společnosti typu Seznamu nebo Googlu, si koupí určitý kredit, který pak rozloží do reklamních jednotek zobrazujících se na různých internetových stránkách. Internetový marketing takto funguje skvěle. Když se zákazník proklikne do konkrétního eshopu, dostane majitel daných stránek určitou provizi. Zákazník zboží zakoupí a vydělají na tom v podstatě všichni. Jednak prodejce mající marži, jednak zprostředkovatel PPC reklamy a jednak také majitel média, kde se dané reklamní sdělení zobrazuje.

Precizní cílení na zákazníka

Velkou výhodou reklamních bloků je fakt, že dokážou cílit přímo na zákazníka. Znáte to, vybíráte si třeba hodinky a najednou na vás začnou v podstatě na všech stránkách vyskakovat různé druhy takovýchto hodinek. Náhoda? Nikoli, PPC reklama cílí přesně na to, co aktuálně sháníte, a vy si tak toto zboží ve finále koupíte. Mohou to být klidně i nějaké obyčejné podlahy.

Eshop lze dostat nahoru pomocí SEO

Jednoznačně, pokud je daný internetový obchod správně nastavený, neměl by to být problém. Důležité je využívat analýzy klíčových slov a také služeb registrace do katalogů. Zapomenout nelze ani na množství zpětných odkazů, jež by měly na web směřovat. Tím pádem se eshop nachází výše ve vyhledávání Googlu, Seznamu a jiných vyhledávačů. Důležitá je většinou také přítomnost blogu. Na tom si mohou lidé přečíst zajímavosti nejen o sortimentu daného eshopu. Je jedno, čemu se blog věnuje. I taková travertinová dlažba může být z hlediska struktury a použití velmi zajímavá.

Zbožové srovnávače v hlavní roli

Nikdo nechce nakupovat drahé zboží! I proto si většina z nás nejprve přečte relevantní recenze. Poté si konkrétní zboží vyhledá v některé z porovnávačů fungujících přímo online. Většinou se v nich není zapotřebí ani registrovat. Za pár vteřin máte konkrétní věc dané značky porovnanou a nakupujete za nejnižší ceny, jež aktuálně na internetu jsou. Věřte tomu, že srovnat se dá i taková zboží, jako je třeba akustická pěna.

Nákupy z Číny

Fenoméne současnosti jsou nákupy z Číny. Spousta firem vše řeší tak, že v Číně uzavře smlouvu s nějakou konkrétní firmou, následně si vytvoří svůj vlastní trademark a prodává sortiment pod touto značkou. Proč také ne? Vždyť vydělat se takto dá velmi solidně. Jasně, třeba taková plastová okna si raději vyberete přímo u výrobce, ale mnohé jiné zboží jde na dračku.

Prodá se úplně všechno

Přesně tak. Nejvíce to platí o velmi levných věcech. Typické jsou třeba hračky a gadgety. Zapomenout nelze ale ani na prodej elektroniky. Té nejen do České republiky míří z Číny obří množství. Často se jedná o velmi levné věci, které se nepoužívají nijak dlouho. Přesto poslouží a lidem udělají radost.

Témata:  PR článek e-shopy

Související

Aktuálně se děje

20. listopadu 2024 11:28

20. listopadu 2024 11:08

15. listopadu 2024 9:34

Západ se k Číně staví pragmatičtěji než Česko, které to může ekonomicky dále oslabit

Zdroje současného mdlého výkonu české ekonomiky nelze hledat pouze za hranicemi. Byť úpadek německého průmyslu, energetická krize či válka na Ukrajině rozhodně svůj původ za hranicemi mají a českou ekonomiku přímo či zprostředkovaně poškozují. Češi si ale škodí i sami. Třeba tím, že s oblibou bývají papežštější než papež a že se neméně rádi vydávají ode zdi ke zdi.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy