Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Škoda chce mít do roku 2026 celkem šest elektromobilů. Vznikne i Combi

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Evgeny Petrov, EuroZprávy.cz

Škoda Auto chce mít do roku 2026 celkem šest plně elektrických modelů. Vedle modernizovaných vozů Enyaq a Enyaq Coupe nabídne malé SUV s pracovním názvem Small, kompaktní SUV pojmenované Elroq, velké sedmimístné SUV pod označením Space a nově do svých plánů zařadila také elektrické Combi. Kromě toho ještě letos uvede nové generace modelů Superb a Kodiaq, včetně hybridních verzí, a později také modernizovanou Octavii, Kamiq a Scalu. Řekli to dnes zástupci společnosti.

"Se šesti novými plně elektrickými modely ve všech segmentech do roku 2026 směřuje Škoda Auto ještě rychleji k udržitelné individuální elektromobilitě. Společně s našimi novými modely s úsporným konvenčním pohonem a hybridy nabízíme to nejlepší z obou světů. Jsme tak v tomto přechodném období schopni uspokojit potřeby stávajících i nových zákazníků po celém světě," uvedl předseda představenstva Klaus Zellmer.

Během přechodné fáze k elektromobilitě budou podle Zellmera modely s moderními a úspornými spalovacími motory a plug-in hybridním pohonem i nadále tvořit základ modelové nabídky. V polovině dekády tak chce mít automobilka nejrozmanitější portfolio ve své historii.

Prvním připravovaným elektromobilem bude jv příštím roce elektrický nástupce kompaktního SUV Karoq pod názvem Elroq, který s délkou přibližně 4,50 metru nabídne podobnou kombinaci kompaktních rozměrů a prostorného interiéru. O rok později přijde budoucí základní model, který nese pracovní název Small. Půjde o malý městský dostupný crossover s cenou kolem 25.000 eur (asi 588.000 Kč), který se bude vyrábět v továrně koncernu VW ve Španělsku. S délkou přibližně 4,10 metru nabídne podobný objem zavazadlového prostoru jako Scala.

V roce 2025 projdou modely Enyaq a Enyaq Coupé modernizací a převezmou nový designový jazyk Modern Solid, který byl loni představený ve studii Vision 7S. Mezi čtyřmi novými modely bude hrát klíčovou roli Combi o délce přibližně 4,70 metru, které bude prvním plně elektrickým kombi značky Škoda, které převezme výhody této oblíbené karosářské varianty. Čistě elektrické kombi bude uvedeno na trh v roce 2026. Největší budoucí elektromobil Škoda nese pracovní název Space a představuje sériovou verzi konceptu Vision 7S. Bude měřit zhruba 4,90 metru a bude vrcholem nabídky značky Škoda.

Spalovací motory budou pro značku Škoda i v období přechodu na elektromobilitu nadále velmi důležité, zejména kvůli různému tempu přechodu na elektřinu v různých zemích. Škoda také v rámci koncernu Volkswagen přebírá odpovědnost za vývoj celé motorové řady EA 211. Kromě nových generací modelů Superb a Kodiaq, které přijdou na podzim v benzinové, dieselové i plug-in hybridní verzi, Škoda Auto brzy zmodernizuje i řadu Octavia a kompaktní modely Kamiq a Scala.

Automobilka plánuje do elektromobility v příštích pěti letech investovat 5,6 miliardy eur. Škoda bude také do konce desetiletí provozovat své tři české závody s nulovými čistými emisemi oxidů uhlíku, a proto se zavázala využívat elektřinu pouze z obnovitelných zdrojů.

Témata:  Škoda auto

Související

Aktuálně se děje

28. srpna 2025 11:51

Chat Control EU: nový zákon může ohrozit soukromí občanů i americké firmy

Dánsko, momentálně předsedající Radě Evropské unie, chce do konce roku na úrovni EU prosadit takzvaný Chat Control čili „šmírovací zákon“. Má zamezit sdílení dětské pornografie, ve skutečnosti by ale hlavně mohl závažně a přelomově připravit občany EU o soukromí. Zavedl by totiž automatické skenování chatů a e-mailů. Vlastně by tak prolamoval listovní tajemství, jedno za základních práv a svobod přiznaných České republice Listinou základních práv a svobod. 

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Google, ilustrační fotografie

Komentář

Akcie Google trhají rekordy: soud potvrdil, že Chrome a Android zůstávají v rukou firmy

V roce 2023 započal ostře sledovaný soudní spor mezi Googlem a americkým ministerstvem spravedlnosti (DOJ), které požadovalo bezprecedentní opatření. Ve hře byl dokonce nucený prodej vlajkového prohlížeče Chrome, který je nenahraditelným pilířem online ekosystému. Pro Alphabet by to znamenalo zásah do obchodního modelu a reálné ohrožení dominantního postavení. Během 2. zářijového dne však přišel moment, který mnozí na Wall Street označují za přelomový.