Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Obchodní řetězce si z vládních politiků udělaly „dobrý den“. Potraviny zdraží, i když klesne sazba DPH

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Komentář Lukáše Kovandy: Obchodní řetězce si z vládních politiků, včetně premiéra Fialy, udělaly „dobrý den“. V září jim naslibovaly, že potraviny zlevní v rozsahu snížené DPH. Pak si nechaly schválit konsolidační balíček.

A nyní, když už je podepsaný prezidentem, a vyšší marže řetězců tedy zaručené, vyrukovaly s tím, že nejen nezlevní, ale dokonce zdraží.

Prý zdražují kvůli drahým energiím. Ale na to, že stát nebude za firmy, ani za potravináře, platit třeba poplatek za obnovitelné zdroje, vládní politici upozorňovali už od jara. Takže řetězce musely po celou dobu vědět, že energie mohou být i příští rok poměrně drahé. Přesto slibovaly hory doly. A vládní politici jim uvěřili, ač je před tím kdekdo varoval.

Témata:  potraviny DPH komentář

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.