Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Majitel Googlu prudce zvýšil čtvrtletní zisk

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Čistý zisk americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, v letošním prvním čtvrtletí vzrostl o více než 160 procent na 17,9 miliardy dolarů (384 miliard Kč) z 6,8 miliardy dolarů před rokem. Reklamní a cloudové aktivity podniku těžily z oživování ekonomiky a z rostoucího využívání internetových služeb, píše agentura Reuters.

Celkové tržby společnosti se meziročně zvýšily o 34 procent na 55,3 miliardy dolarů. Překonaly tak očekávání analytiků, kteří je podle průzkumu firmy Refinitiv odhadovali na 51,7 miliardy dolarů. Alphabet dnes rovněž představil program pro zpětný odkup vlastních akcií v objemu 50 miliard dolarů. Cena akcií podniku si krátce po zveřejnění hospodářských výsledků připisovala téměř pět procent.

Většinu tržeb společnosti Alphabet tvoří příjmy z reklamy. Ty v prvním čtvrtletí meziročně vzrostly o 32 procent na téměř 45 miliard dolarů. Na celkových tržbách podniku se tak podílely více než čtyřmi pětinami.

Silný růst příjmů z reklamy podle agentury AP signalizuje, že inzerenti očekávají pokračující oživování ekonomiky, protože roste počet lidí, kteří absolvovali očkovaní proti covidu-19 a začínají se vracet k normálnímu životu.

Témata:  Google

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.