Lidé přestali kupovat dražší zboží, bojí se budoucnosti

Lidé přestávají nakupovat dražší zboží, vede je k tomu nejistota z budoucnosti. V obchodech tráví méně času, do normálu se až na výjimky vrátily objemy nákupů. Na dnešní tiskové konferenci to řekl prezident Svazu a obchodu cestovního ruchu ČR (SOCR)Tomáš Prouza. Podle zjištění svazu byly i letošní Velikonoce obchodně slabší než loňské.

Ilustrační fotografie
reklama

"Zákazníci začínají omezovat dražší varianty zboží," řekl Prouza. Jako důvod nejčastěji uvádějí nejistotu z budoucnosti.

Potravinářské řetězce uvádějí, že po panických nákupech, kdy se lidé zásobovali trvanlivými potravinami, nyní kupují více čerstvých potravin. Kupují především ovoce, zeleninu a maso.

Díky tomu, že obchody s potravinami mohou být otevřené po celou dobu nouzového stavu, zůstaly podle Prouzy tyto obchody v zisku. Zároveň ale připomněl, že mají vyšší náklady spojení s bezpečnostními a hygienickými opatřeními, zvyšovaly také počty zaměstnanců.

Koronavirová krize vedla k rozvoji online supermarketů. Češi ve velkém nakupují potraviny na internetu, e-shopy s potravinami proto zvětšují sklady, přidávají termíny rozvozů, nabídku přizpůsobily také seniorům.

Loading...

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky