Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Komerční banka zprovoznila u svých objektů 89 dobíjecích stanic pro elektroauta

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Komerční banka zprovoznila u svých objektů 89 dobíjecích stanic pro elektromobily. Stanice jsou primárně určené pro služební vozy, ale některé budou sloužit i veřejnosti. Oznámila to firma ChargeUp, která dobíječky instalovala.

Jde o výrazné navýšení počtu dobíjecích stanic, kterých je dosud v Česku přes 800. V tuzemsku v současnosti jezdí okolo 10.000 elektromobilů a desítka vodíkových aut. Dvě pětiny elektromobilů jsou registrované v Praze.

ChargeUp instalovala 62 dobíjecích stanic na pražské pobočce Komerční banky ve Stodůlkách, 14 stanic na Václavském náměstí a 13 stanic ve školícím centru v Libohošti. V navazující etapě se Komerční banka chystá vybavit dobíjecími stanicemi svoji pobočkovou síť v dalších regionech.

Řidiči služebních elektromobilů budou mít dispozici RFID karty nebo chytrou aplikaci ChargeUp ESP, jejichž prostřednictvím se budou autorizovat a spouštět dobíjení. Uživatelé elektromobilů pak mohou v aplikaci sledovat průběžný stav dobíjení, historii transakcí, případně využít dobíjecí stanice jiných provozovatelů. Komerční banka pak díky tomu získá přehled o tom, jak a kdy konkrétní vozidla dobíjela a využít tato data pro rozúčtování nákladů za dobitou elektřinu.

V rámci podpory udržitelné budoucnosti se Komerční banka zavázala k uhlíkové neutralitě do roku 2026. S tím souvisí i elektrifikace firemní flotily a nákup 131 elektromobilů Škoda Enyaq iV. V současné době vlastní sedm plně elektrických vozů a další přibudou během roku.

Témata:  Komerční banka elektromobily

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

15. září 2025 11:26

Podvodné e-shopy se maskují za známé značky. Odborníci radí, jak je rozpoznat

Podvodným e-shopům asi nikdy nebude konec. Zcela jistě jste se i vy s nějakým setkali. V lepším případě to skončilo rychlým odhalením, v tom horším poučením za bolestivou cenu. Mimo klasické praktiky, kdy e-shopy lákají pouze na výprodeje, se bohužel stále častěji objevují napodobeniny reálných prodejců, na jejichž jménu a případně i grafické podobě stránek podvodníci parazitují.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy