Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Komerční banka zprovoznila u svých objektů 89 dobíjecích stanic pro elektroauta

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Komerční banka zprovoznila u svých objektů 89 dobíjecích stanic pro elektromobily. Stanice jsou primárně určené pro služební vozy, ale některé budou sloužit i veřejnosti. Oznámila to firma ChargeUp, která dobíječky instalovala.

Jde o výrazné navýšení počtu dobíjecích stanic, kterých je dosud v Česku přes 800. V tuzemsku v současnosti jezdí okolo 10.000 elektromobilů a desítka vodíkových aut. Dvě pětiny elektromobilů jsou registrované v Praze.

ChargeUp instalovala 62 dobíjecích stanic na pražské pobočce Komerční banky ve Stodůlkách, 14 stanic na Václavském náměstí a 13 stanic ve školícím centru v Libohošti. V navazující etapě se Komerční banka chystá vybavit dobíjecími stanicemi svoji pobočkovou síť v dalších regionech.

Řidiči služebních elektromobilů budou mít dispozici RFID karty nebo chytrou aplikaci ChargeUp ESP, jejichž prostřednictvím se budou autorizovat a spouštět dobíjení. Uživatelé elektromobilů pak mohou v aplikaci sledovat průběžný stav dobíjení, historii transakcí, případně využít dobíjecí stanice jiných provozovatelů. Komerční banka pak díky tomu získá přehled o tom, jak a kdy konkrétní vozidla dobíjela a využít tato data pro rozúčtování nákladů za dobitou elektřinu.

V rámci podpory udržitelné budoucnosti se Komerční banka zavázala k uhlíkové neutralitě do roku 2026. S tím souvisí i elektrifikace firemní flotily a nákup 131 elektromobilů Škoda Enyaq iV. V současné době vlastní sedm plně elektrických vozů a další přibudou během roku.

Témata:  Komerční banka elektromobily

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 15:53

22. července 2025 20:21

EU chce zakázat spalovací auta ve flotilách půjčoven. Kancléř Merz návrh ostře kritizuje

Evropská unie chce zakázat autopůjčovnám a velkým firmám, aby od roku 2030 do svých flotil pořizovaly jiná auta než elektrická. Půjčovny, jako je Sixt nebo Europcar, by tak už za necelých pět let musely pro své klienty nakupovat výhradně elektrovozy. Informaci přinesl německý deník Bild. Záměr včera večer ostře kritizoval německý kancléř Friedrich Merz. Podle něj „zcela ignoruje to, co Evropa právě nyní potřebuje“.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy