Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Google zavádí nové prvky ochrany soukromí uživatelů

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Americká internetová firma Google zavádí nové prvky ochrany soukromí, které se týkají aplikace Google Maps, platformy YouTube a hlasového asistenta. Informoval o tom dnes server CNBC. Velké technologické firmy čelí rostoucí kritice ohledně množství údajů, které o svých uživatelích shromažďují a jak s nimi nacházejí.

Na platformě YouTube bude napříště možné nastavit automatické mazání vyhledávání a historie po určitém čase.

Aplikace GoogleMaps půjde přepnout na anonymní prohlížení, takže pohyby uživatele se nebudou ukládat, i když bude aplikace zapnutá. Tento prvek bude tento měsíc zprovozněn v operačním systému chytrých telefonů Android. Google neuvedl přesné datum, kdy bude dostupný i pro mobilní operační systém iOS, který používají produkty společnosti Apple.

Google dále informoval, že jeho uživatelé budou moci prostřednictvím hlasového příkazu smazat své hlasové vyhledávání.

Pomocí správce hesel půjde dále prověřit, zda jsou hesla stále bezpečná. Nová funkce správce zjistí, zda je heslo slabé, jestli ho uživatel už nepoužíval na jiných webech, anebo zda podle Googlu neuniklo.

Témata:  Google

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.