Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Česká pošta navázala spolupráci s čínským Aliexpressem

Česká pošta
Česká pošta
Foto: Facebook

Česká pošta se dohodla na spolupráci s čínským internetovým obchodem Aliexpress. Cílem dohody je, aby se Česká republika v roce 2021 zařadila do skupiny zemí, ve kterých budou zásilky doručovány do deseti dnů od objednání na Aliexpressu. Uvedla to v tiskové zprávě.

V pilotním projektu bude pošta v rámci připravované slevové akce Aliexpresu 11. listopadu doručovat desítky tisíc zásilek e-shopu pro české zákazníky. Balíčky budou odeslány přes speciální celní překladiště v Belgii a dostanou se tak k zákazníkům rychleji, typicky do dvou týdnů od objednání.

"Při aktuální slevové akci jde o pilotní spolupráci, jejímž cílem je co nejrychlejší dodání zboží koncovým zákazníkům. Proto budou objednávky odesílány jako vnitrostátní zásilka v rámci ČR. Spolupráce s Českou poštou je pro tento globální e-shop logická, protože nabízíme nejširší logistickou síť v Česku," uvedl manažer mezinárodního obchodu České pošty Martin Hurda.

Při doručení prostřednictvím České pošty budou mít zákazníci jistotu, že zásilka nebude zatížena dodatečnou daní z přidané hodnoty nebo clem, protože balíky budou předem propuštěny do volného oběhu v rámci EU v Belgii. Pro zákazníky se při nákupech nic nemění, postup zadávání objednávek přes Aliexpress zůstane stejný.

AliExpress byl spuštěn v roce 2010 a kromě Číny je velmi populární v Rusku, Spojených státech, Brazílii, Španělsku a ve Francii. Rádi na něm nakupují i Češi. Loni v srpnu otevřel první kamennou prodejnu v Evropě poblíž Madridu.

Témata:  Česká pošta Aliexpress

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.