Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Veterináři vrátili do Polska 200 tisíc vajec

Veterináři vrátili do Polska 200 tisíc vajec

Foto: Pixmac

Státní veterinární správa zajistila v olomouckém Kauflandu zásilku polských vajec nejasného původu. Inspektoři nařídili vrátit vejce, kterých jejich výrobce Ovotek Sp.z.o.o. dodal do 46 českých prodejen celkem 200 tisíc, zpátky do Polska.

Polský výrobce při chovu slepic používá takzvané obohacené, ale i neobohacené klece, které jsou od začátku roku v Evropské unii zakázané, informovali v pátek kontroloři. Ministr zemědělství Petr Bendl (ODS) přitom vydal už koncem loňského roku českým kontrolním orgánům pokyn, aby se vejce z neobohacených klecí na tuzemský trh nedostala.

"Podobně budeme postupovat proti všem zjištěným případům. Je nemyslitelné, aby byli domácí producenti poškozováni na vlastním trhu tím, že respektovali požadavky evropské legislativy," uvedl Bendl. Podle Státní veterinární správy se mají zpět do Polska vrátit vejce "A" se značením čísla producenta na vejci 3 PL 30221304. Jde o šarže šarže Best Farm čerstvá vejce 30 ks, hmotnostní skupina M, minimální trvanlivost 5.2.2012 a Best Farm čerstvá vejce 10 ks, hmotnostní skupina M, spotřeba také 5.2.2012. Evropská unie nařídila v roce 1999 producentům vajec, aby si nejpozději do konce roku 2011 pořídili pro své chovy klece, které slepicím poskytují lepší životní podmínky. V dodržování směrnice ale nebyly všechny členské země důsledné, a někde producenti vajec potřebné investice neprovedli. Výrobci bez nových klecí tak mají konkurenční výhodu proti těm, kteří klece vyměnili a náklady musí promítnout do ceny vajec. České ministerstvo zemědělství na problém upozornilo už v listopadu 2011. Všichni čeští drůbežáři už novou technologii používají.

Témata:  potraviny

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.