Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Denně spotřebujeme téměř 89 litrů vody

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Průměrný Čech denně spotřebuje 88,7 litru vody. Ukazují to aktuální data za rok 2017. „Nejvyšší spotřeba vody je v Praze. Převyšuje 109 litrů na osobu za den. Nejnižší je naopak ve Zlínském kraji, kde je o 33 litrů menší. Spotřeba vody v domácnostech meziročně vzrostla o 0,4 litru na obyvatele za den,“ vysvětluje Soňa Horáčková z oddělení statistiky životního prostředí ČSÚ.

Pitná voda stojí průměrně 37,2 Kč za m3 bez DPH. Ve srovnání s předchozím rokem se její cena nepatrně zvýšila. Vypočítává se jako podíl celkových tržeb za vodné k celkovému objemu vody fakturované domácnostem, průmyslu a ostatním odběratelům.Vodou z vodovodů je zásobováno 94,7 % obyvatel. Délka vodovodní sítě meziročně vzrostla o 1,2 % na 78 584 km.

Pokračoval také nárůst podílu obyvatel napojených na kanalizaci. Ve srovnání s rokem 2016 se zvýšil na 85,5 %. Celkový počet obyvatel v domech napojených na kanalizaci tak činí 9,05 miliónu. Většina je napojená na čistírnu odpadních vod.Cena stočného je vypočtena jako podíl celkových tržeb za stočné k objemu vypouštěných odpadních vod do kanalizace. V roce 2017 vzrostla na 32,8 Kč za m3. Nejvyšší je v Libereckém kraji.

Témata:  lidé voda

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.