Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi se nejčastěji připojují k internetu na smartphonech

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Digitální agentura AITOM, specialista na tvorbu komplexních internetových řešení, se ve svém nejnovějším výzkumu zaměřila na typy zařízení, které lidé v Česku používají k připojení k internetu. Zjistila, že volbu zařízení nejvíce ovlivňuje pohlaví, věk a výše příjmu. Smartphony se těší největší oblibě, každý druhý Čech využívá svůj chytrý telefon na surfování po internetu.

Tablet používají ženy i muži ve stejné míře (4 %), malý rozdíl je také u notebooku (muži 32 %, ženy 27 %). Až 49 % žen se připojuje k internetu přes smartphone, u mužů je toto číslo o 10 % nižší. Mužům vyhovuje také stolní počítač (25 % z nich), toto zařízení naopak není příliš populární u žen, využívá jej jen 18 % z nich.“Výsledky výzkumu dokazují, že je potřeba počítat při tvorbě webů a reklamy i s mobily,” dodává vedoucí vývoje Tomáš Odl z digitální agentury AITOM. Obecně telefony využívají lidé velmi často k zábavě. V B2B je toto procento nižší, ale i zde se vyplatí se smartphony počítat: “Vytížení lidé si postupně zvykají pracovat i cestou do práce, na mobilech tak třeba vybírají dodavatele, hledají informace či pročítají reference.”Na smartphonech jsou nejčastěji online mladíDalším rozhodujícím činitelem je věk, největší rozdíly agentura vypozorovala u chytrých telefonů. Ty využívá až 61 % lidí mezi 18-29 lety, ve skupině 30-44 let jde o 46 % a mezi lidmi v letech 45-50 se najde jen 24 %. Výrazné rozdíly lze ale nalézt i u stolních počítačů, tam je posloupnost přesně opačná. Nejaktivnějšími uživateli jsou lidé mezi 45-50 lety (39 %), poté skupina 30-44 let (17 %) a až nakonec lidé mezi 18. a 29. rokem života (11 %).Nejmenší rozdíly společnost našla v případě notebooků, čísla se pohybují okolo 30 % - ve skupině mezi 18-29 jde o 24 %, v kategorii od 30 do 44 let o 31 % a mezi lidmi v rozmezí 45-50 let se našlo jen 33 % uživatelů.Na výběr zařízení má poté vliv také osobní příjem, stále zde však platí pořadí smartphone - notebook - stolní počítač. Lidé s příjmem do 20 tisíc měsíčně volí k připojení nejčastěji chytrý telefon (45 %), podobně jsou na tom uživatelé s výdělkem mezi 30 až 50 tisíci (50 %). Přenosné notebooky více používá skupina s příjmem do 20 tisíc (29 %), lidí s měsíčním výdělkem mezi 30 až 50 tisíci je ale jen o 2 % méně (27 %). Stejný procentuální rozdíl agentura objevila i v případě stolních počítačů, obecně jsou ale nejméně populární. Užívá je pouze 22 % lidí s měsíčním příjmem do 20 tisíc, uživatelů s vyšším výdělkem je pouhých 20 %.Nejvyšších čísel dosáhly tedy ve skoro každé kategorii smartphony, jiné typy zařízení preferují pouze lidé mezi 45. a 50. rokem života. Dále se preference liší především v závislosti na pohlaví. I když se muži i ženy shodnou na oblibě chytrých telefonů, muži využívají mnohem více také stolní počítače. Nejmenší popularitu má poté tablet, obrací se na něj nejmenší procento všech dotázaných.

Témata:  internet mobily lidé

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy