Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nízké daně v Maďarsku neučarovaly

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Maďarského vlastníka má aktuálně 1 781 českých firem, což je o 120 víc než koncem loňského roku a jednou tolik než v roce 2013. Objem maďarského kapitálu upsaného v základním jmění českých firem přesáhl 5,3 miliardy korun, což je historické maximum. Vyplývá to z analýzy poradenské společnost Bisnode.

„Korporátní daň ve výši devět procent, která platí od začátku letošního roku, udělala z Maďarska daňový ráj v srdci EU. Cílem maďarské vlády bylo přilákat zahraniční kapitál a dosáhnout hospodářského růstu. Nicméně masivní odliv společností do Maďarska, které by se přesouvaly sídla za účelem daňové optimalizace, se zatím nekoná, a to přes to, že má Maďarsko nejnižší daně ze zisků firem v EU. Počet českých firem, které mají maďarského vlastníka, letos přibývá nejpomaleji za poslední čtyři roky, Zdá se, že nízké daně nejsou všechno,“ říká analytička Bisnode Petra Štěpánová.

V pomyslném žebříčku nejčastějších zahraničních majitelů českých firem, který sestavuje Bisnode, Maďarsku patří 14. příčka.Výrazněji, než počty firem se letos zvyšoval objem maďarského kapitálu upsaného v základním jmění českých firem. Objem maďarského kapitálu upsaného v základním jmění českých firem přesáhl 5,3 miliardy korun, což je o 1,9 miliardy víc než v roce 2016.

Vývoj objemu maďarského kapitálu v českých firmách

Rok

Kapitál v Kč

Počet firem s maďarským vlastníkem

Aktuálně 2017

5 304 823 582

1 781

2016

3 435 703 903

1 661

2015

5 087 837 782

1 373

2014

5 093 425 985

1 179

2013

4 986 003 770

897

Zdroj: Bisnode

Témata:  Maďarsko ekonomika daně

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 15:53

22. července 2025 20:21

EU chce zakázat spalovací auta ve flotilách půjčoven. Kancléř Merz návrh ostře kritizuje

Evropská unie chce zakázat autopůjčovnám a velkým firmám, aby od roku 2030 do svých flotil pořizovaly jiná auta než elektrická. Půjčovny, jako je Sixt nebo Europcar, by tak už za necelých pět let musely pro své klienty nakupovat výhradně elektrovozy. Informaci přinesl německý deník Bild. Záměr včera večer ostře kritizoval německý kancléř Friedrich Merz. Podle něj „zcela ignoruje to, co Evropa právě nyní potřebuje“.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy