Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Ostrý start EET se blíží. Podnikatelé stále vyčkávají

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Do ostrého startu EET zbývá již pouhých 14 pracovních dnů. Přesto jednotliví podnikatelé stále vyčkávají. Přestože počet těch, kteří začali s dobrovolnou evidencí setrvale roste (v případě Storyous je momentálně na úrovni cca 20 %), převažuje počet těch, kteří si sice opatřili certifikát na Finanční správě, ale evidenční mód mají na své pokladně zatím vypnutý.

Naprostá většina podniků však nechává zařizování EET až na poslední dva týdny listopadu, případně začátek prosince. Kasu i veškeré náležitosti hodlají zařizovat v týdnu od 21. 11. Prokazují to rozhovory z infolinky - těch skokově přibylo, jen za první týden listopadu již operátoři Storyous odbavili tolik hodin hovorů s novými zákazníky, jako za celý říjen.

Petr Filipec, provozní ředitel Storyous, situaci komentuje: "Do EET se dobrovolně zapojují především menší, svědomité podniky, OSVČ provozující občerstvení a pak síťové restaurace a hospody. Naopak malé hospody - takzvané obecní čtyřky - zatím nemají vybrané ani konkrétní řešení, zbytek podnikatelů již věnoval první polovinu listopadu získávání informací, nákup a instalaci zařízení a získání certifikátu od Finanční správy pak otevřeně nechávají až na úplný závěr měsíce. V případě Storyous jsme zatím připraveni i na skokové zvýšení zájmu o gastronomické pokladny, zároveň předpokládáme, že hlavní vlna se přesune z konce listopadu spíše na začátek prosince. Až třetina zařízení nedodrží v prvních týdnech zákonnou povinnost - předpokládají, že Finanční správa bude na základě dosavadních prohlášení zcela benevolentní."

Témata:  EET (elektronická evidence tržeb) restaurace

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.