Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Lidl prodával falšované klobásy a sýry. Můžete je mít doma i vy

Lidl
Lidl
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Falšované masné a mléčné výrobky objevila při kontrole ve společnosti Lidl Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI). Jednalo se o sýr cottage a klobásu.

"Jde o potraviny falšované, kde informace na obalu uvádí spotřebitele v omyl. Oproti informaci na obalu u těchto potravin chybí desítky procent obsahu masa nebo tzv. mléčný tuk. V obou případech se jedná o nedostatek zásadně měnící vlastnosti potraviny," uvedl mluvčí SZPI Pavel Kopřiva.

Jedná se o tyto výrobky:

PIKOK CHORIZO CLASSIC s označením šarže LOT 3368915, výrobce: A.SNC ZA de l´Hermet, 81380 Lescure d´Albigeois, země původu: Francie

Výrobce na obalu uvedl, že 100g klobásy bylo vyrobeno ze 120 g masa, laboratorní rozbor ale potvrdil obsah masa pouze v hodnotě 97,40. Údaj na obalu tak uváděl spotřebitele v omyl. "Společnosti Lidl Česká republika v.o.s. inspekce uložila opatření k okamžitému stažení nevyhovující šarže dané potraviny z trhu," dodal Kopřiva.

MILBOMA COTTAGE CHEESE s označením šarže 1601904, výrobce: Privatmolkerei Bechtel, Molkereistrase 5, D-92521 Schwarzenfeld, země původu: Německo

Výrobce na obale uvedl, že tuku v sušině je 20%, laboratorní analýza ale potvrdila obsah tuku v sušině pouze v hodnotě 18,1%. Výrobek inspekce odebrala v distribuci společnosti Lidl Česká republika v.o.s.

"Vzhledem k dlouhodobě neuspokojivým výsledkům kontrol uvedeného sortimentu bude SZPI pokračovat v kontrolách ve stávající vysoké intenzitě. S kontrolovanými osobami inspekce zahájí správní řízení o uložení pokuty," uzavřel mluvčí.

Témata:  Lidl

Související

Aktuálně se děje

20. listopadu 2024 11:28

20. listopadu 2024 11:08

15. listopadu 2024 9:34

Západ se k Číně staví pragmatičtěji než Česko, které to může ekonomicky dále oslabit

Zdroje současného mdlého výkonu české ekonomiky nelze hledat pouze za hranicemi. Byť úpadek německého průmyslu, energetická krize či válka na Ukrajině rozhodně svůj původ za hranicemi mají a českou ekonomiku přímo či zprostředkovaně poškozují. Češi si ale škodí i sami. Třeba tím, že s oblibou bývají papežštější než papež a že se neméně rádi vydávají ode zdi ke zdi.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy