Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Lidl prodával falšované klobásy a sýry. Můžete je mít doma i vy

Lidl
Lidl
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Falšované masné a mléčné výrobky objevila při kontrole ve společnosti Lidl Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI). Jednalo se o sýr cottage a klobásu.

"Jde o potraviny falšované, kde informace na obalu uvádí spotřebitele v omyl. Oproti informaci na obalu u těchto potravin chybí desítky procent obsahu masa nebo tzv. mléčný tuk. V obou případech se jedná o nedostatek zásadně měnící vlastnosti potraviny," uvedl mluvčí SZPI Pavel Kopřiva.

Jedná se o tyto výrobky:

PIKOK CHORIZO CLASSIC s označením šarže LOT 3368915, výrobce: A.SNC ZA de l´Hermet, 81380 Lescure d´Albigeois, země původu: Francie

Výrobce na obalu uvedl, že 100g klobásy bylo vyrobeno ze 120 g masa, laboratorní rozbor ale potvrdil obsah masa pouze v hodnotě 97,40. Údaj na obalu tak uváděl spotřebitele v omyl. "Společnosti Lidl Česká republika v.o.s. inspekce uložila opatření k okamžitému stažení nevyhovující šarže dané potraviny z trhu," dodal Kopřiva.

MILBOMA COTTAGE CHEESE s označením šarže 1601904, výrobce: Privatmolkerei Bechtel, Molkereistrase 5, D-92521 Schwarzenfeld, země původu: Německo

Výrobce na obale uvedl, že tuku v sušině je 20%, laboratorní analýza ale potvrdila obsah tuku v sušině pouze v hodnotě 18,1%. Výrobek inspekce odebrala v distribuci společnosti Lidl Česká republika v.o.s.

"Vzhledem k dlouhodobě neuspokojivým výsledkům kontrol uvedeného sortimentu bude SZPI pokračovat v kontrolách ve stávající vysoké intenzitě. S kontrolovanými osobami inspekce zahájí správní řízení o uložení pokuty," uzavřel mluvčí.

Témata:  Lidl

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.