Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Vysílání reklamy na ČT je ilegální

Vysílání reklamy na ČT je ilegální

Foto: Jan Zýka / INCORP images

Česká televize s novým generálním ředitelem Petrem Dvořákem má problém. Podle Rady pro rozhlasové a televizní vysílání je totiž reklama vysílaná od pátku na kanálech ČT 1 a ČT 24 nelegální. Informace přineslo středeční vydání Mladé fronty Dnes.

"Vydali jsme v této věci včera upozornění. Podle našeho názoru měla ČT přestat vysílat reklamu už v pátek, to se ale nestalo," uvedla šéfka Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Kateřina Kalistová. Právě v ten den byla totiž ve sbírce zákonů zveřejněna a fakticky tak začala účinkovat novela zákona o ČT, která reklamu omezuje. Pokud veřejnoprávní televize ihned vysílání reklamy neukončí, rada s ní zahájí správní řízení, které může skončit i u soudu. Ve hře mohou být i mnohamilionové pokuty. Další kroky RRTV však její šéfka Kalistová specifikovat nechtěla. "Zatím k tomu od RRTV nic nemáme. Až její vyjádření dostaneme písemně, tak ho budeme analyzovat, případně se zařídíme podle výtek rady," reagoval mluvčí České televize Ladislav Šticha. Parlament České televizi odebral reklamu a teleshopping novelou zákona o ČT letos v červenci. Úplný zákaz komerčních bloků se vztahuje na kanály ČT 1 a ČT 24. Na ČT 2 a ČT 4 Sport pak zákonodárci zachovali reklamní limit půl procenta denního vysílacího času. Jednání České televize se pochopitelně nelíbí ani komerčním stanicím. Právě ony totiž tlačily na to, aby reklama z vysílání České televize zmizela. "Překvapuje nás, že Česká televize takto porušuje zákon, a doufáme, že co nejdříve zjedná nápravu," uvedl mluvčí nejsilnější tuzemské stanice TV Nova Vladimír Mužík.

Témata:  Česká televize

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 19:38

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy