Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Prodej pozemků kolem Masarykova nádraží může stát šéfa drah křeslo

Prodej pozemků kolem Masarykova nádraží může stát šéfa drah křeslo

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Až padesát tisíc korun za metr čtvereční by mohly dostat České dráhy podle realitních odborníků za pozemky kolem Masarykova nádraží v centru Prahy. Dráhy však plánují, že parcely prodají podstatně levněji: za osm tisíc korun na metr čtvereční a bez vypsání soutěže. Informuje o tom sobotní MF DNES.

Ministerstvo dopravy však obchod kritizuje. "Nedokážu si představit, že by někdo prodával za takovou cenu a bez soutěže takové lukrativní pozemky," prohlásil ministr Pavel Dobeš (VV). Právě prodej "nádražních parcel" má být podle informací MF DNES jedním z hlavních argumentů pro odvolání ředitele drah Petra Žaludy. Zda skutečným, či pouze účelovým, není dosud jasné. Dráhy se totiž hájí, že moc možností, jak jinak pozemky prodat, nemají. Předchozí vedení totiž uzavřelo nepříliš výhodné smlouvy, které pronajímají parcely až na 50 let firmě, ve které mají jen menšinový podíl. "Loupili tu ti přede mnou," tvrdí Žaluda.

Zmíněnou firmu teď chce ovládnout skupina Penta, která by kolem nádraží ráda postavila nový komplex s kancelářemi a byty. Ještě loni však chtěly dráhy prodávat stejné pozemky za třicet tisíc za metr.

Témata:  vlaky pozemky

Související

Aktuálně se děje

20. listopadu 2024 11:28

20. listopadu 2024 11:08

15. listopadu 2024 9:34

Západ se k Číně staví pragmatičtěji než Česko, které to může ekonomicky dále oslabit

Zdroje současného mdlého výkonu české ekonomiky nelze hledat pouze za hranicemi. Byť úpadek německého průmyslu, energetická krize či válka na Ukrajině rozhodně svůj původ za hranicemi mají a českou ekonomiku přímo či zprostředkovaně poškozují. Češi si ale škodí i sami. Třeba tím, že s oblibou bývají papežštější než papež a že se neméně rádi vydávají ode zdi ke zdi.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy