Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Prodej pozemků kolem Masarykova nádraží může stát šéfa drah křeslo

Prodej pozemků kolem Masarykova nádraží může stát šéfa drah křeslo

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Až padesát tisíc korun za metr čtvereční by mohly dostat České dráhy podle realitních odborníků za pozemky kolem Masarykova nádraží v centru Prahy. Dráhy však plánují, že parcely prodají podstatně levněji: za osm tisíc korun na metr čtvereční a bez vypsání soutěže. Informuje o tom sobotní MF DNES.

Ministerstvo dopravy však obchod kritizuje. "Nedokážu si představit, že by někdo prodával za takovou cenu a bez soutěže takové lukrativní pozemky," prohlásil ministr Pavel Dobeš (VV). Právě prodej "nádražních parcel" má být podle informací MF DNES jedním z hlavních argumentů pro odvolání ředitele drah Petra Žaludy. Zda skutečným, či pouze účelovým, není dosud jasné. Dráhy se totiž hájí, že moc možností, jak jinak pozemky prodat, nemají. Předchozí vedení totiž uzavřelo nepříliš výhodné smlouvy, které pronajímají parcely až na 50 let firmě, ve které mají jen menšinový podíl. "Loupili tu ti přede mnou," tvrdí Žaluda.

Zmíněnou firmu teď chce ovládnout skupina Penta, která by kolem nádraží ráda postavila nový komplex s kancelářemi a byty. Ještě loni však chtěly dráhy prodávat stejné pozemky za třicet tisíc za metr.

Témata:  vlaky pozemky

Související

Aktuálně se děje

9. dubna 2025 11:15

7. dubna 2025 10:00

5. dubna 2025 14:04

Důchodová revoluce v dubnu 2025. Změny se týkají více než milionu lidí

V týdnu začal duben, který přináší zásadní změnu ohledně výplat důchodů. Termínů, kdy budou lidem přicházet peníze, ubyde. Upozornila na to Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ). 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Čína balancuje na hraně. Deflace může spustit domino efekt

Čína se dál potýká s deflací. Spotřebitelské ceny v březnu meziročně klesly o 0,1 procenta, což může na první pohled působit pozitivně, zboží zlevňuje. Podle analytika Tomáše Volfa ze společnosti Citfin ale může jít o varovný signál, že čínská ekonomika čelí hlubším problémům.