Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nemáte televizi? Nevadí, za ČT asi budete platit stejně

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Česká televize

Koncesionářské poplatky budou zřejmě platit i lidé, kteří nemají televizi či rádio. Navrhuje to generální ředitel České televize Petr Dvořák s tím, že stále více lidí sleduje televizi a poslouchá rádio přes internet.

"Způsob, který dnes máme, opomíjí, že existuje čím dál větší skupina diváků, která sice sleduje televizi, ale ne prostřednictvím obrazovky, jak říká zákon, ale z tabletů, telefonů. To není spravedlivé, ostatní na ně přispívají," popsal šéf ČT Petr Dvořák pro pondělní vydání Hospodářských novin.

"Vymezení rozhlasového a televizního poplatku v platné legislativě už překonala technologická praxe," souhlasí s Dvoákem ministr kultury Daniel Herman.

"Takový záměr jednoznačně podporuji. Je to férové, protože lidé, kteří dneska sledují televizi jen přes internet, jsou vlastně černými pasažéry," tvrdí poslanec za hnutí ANO Martin Kolovratník.

Na námitku, proč by měli platit i ti, kteří se na ČT nekoukají ani na webu, podle HN říká, že ti by se mohli z povinnosti vyvázat třeba čestným prohlášením.

"Poplatek ale představuje jakousi solidární daň za veřejnou službu. Je to platba za možnost sledovat nezávislé zpravodajství či velké sportovní akce. Je to i příspěvek pro celý audiovizuální průmysl, který je na ČT silně navázán," tvrdí Dvořák.

Témata:  Česká televize,  Petr Dvořák

Aktuálně se děje

22. října 2026 12:25

Letiště Praha nabídne v zimě 145 destinací. Přibudou nové linky do exotiky i Evropy

Zimní letový řád pražského letiště přinese 20 nových destinací a celkem 69 leteckých dopravců. Cestující budou moci využít nové spoje do evropských měst, Asie i exotických letovisek. Letiště očekává, že během zimní sezony odbaví více než 6,5 milionu cestujících.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Aleš Juchelka (ANO)

Stát přidá firmám na zaměstnance se zdravotním postižením. Podpora vzroste o desítky tisíc

Zaměstnavatelé, kteří vytvářejí pracovní místa pro osoby se zdravotním postižením, získají od státu vyšší podporu. Maximální roční příspěvek na provozní náklady se zvýší ze 48 na 90 tisíc korun na jednoho zaměstnance. Růst čeká také mzdový příspěvek, který se od ledna 2027 zvýší o 2500 korun měsíčně. Novela zákona o zaměstnanosti zároveň slibuje méně administrativy a pružnější pravidla pro vytváření pracovních míst.