Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Neomezené tarify operátorů? Jsou často omezené. Podívejte se

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Při výběru nového tarifu je třeba dávat bedlivý pozor. V nabídce několika desítek virtuálních operátorů často narazíte na slůvka zdarma nebo neomezeně. Ne vždy ale znamenají to, co by od nich běžný zákazník očekával.

dTest prozkoumal nabídky operátorů a zaměřil se na specifikace a názvy jednotlivých tarifů. „Zkontrolovali jsme všech 72 operátorů, jak plnohodnotných, tak těch virtuálních," říká Miloš Borovička, právní poradce dTestu a dodává: „Zajímalo nás, zda slovíčka 'zdarma' či 'neomezeně' nejsou dále v obchodních podmínkách upravena a operátor jim tak nedává jiný význam, než obvykle mají. Z výsledků jsme bohužel překvapeni nebyli." V názvech tarifů či specifikacích tyto termíny nebo jejich ekvivalenty používá 38 operátorů, významy jsou opravdu různé.

„Zákazník musí rozluštit, na co se 'neomezení' vztahuje. U malých virtuálů to bývá jen jejich malá síť a dalšího člověka, kterému lze volat neomezeně budete hledat těžko, pokud mu tarif sami nekoupíte," říká Borovička. Například tarif „Neomezené volání 3ton" znamená, že jen dalším uživatelům operátora voláte neomezeně, na ostatní sítě máte 300 volných minut. Neomezené volání S-mobile platíte od 301. minuty mimo vlastní síť, tarif „PF270 neomezeně" nabízí deklarovanou výhodu jen při volání uživatelům sítě PALMAfone a podobně. V záplavě virtuálních operátorů je přitom vlastních uživatelů jedné konkrétní malé sítě poskrovnu. Tyto tarify tak mohou být řešením, pokud je využívá celá rodina, klub či malá společnost.

Ani tarify, které nabízejí neomezené volání skutečně do všech sítí, nejsou bez háčku. „Sedm operátorů omezuje své neomezené tarify mezi 2000 a 4000 minutami volání, jejich nabídka je tak z našeho pohledu klamavá. Dva operátoři nenechají své zákazníky volat nad 10.000 minut, což se ale zdá jako těžko překročitelná hranice pro volání běžného smrtelníka," komentuje Borovička a dodává: „Jednotlivé virtuální operátory upozorníme na to, že se dopouštějí klamavých obchodních praktik a vyzveme je k nápravě. Pokud by své nabídky nezpřesnili, pak podáme podnět Českému telekomunikačnímu úřadu." Výsledky průzkumu si můžete stáhnout na webu www.dtest.cz/neomezenetarify.

Témata:  telekomunikační služby mobily

Související

Aktuálně se děje

7. května 2025 14:38

2. května 2025 9:42

28. dubna 2025 12:40

Češi ročně investují 60 miliard do domácích mazlíčků. Výdaje rostou i kvůli inflaci

Nejvyšší inflace za posledních přibližně třicet let, která v Česku v uplynulých letech udeřila, se promítla i do nárůstu výdajů za psi a kočky. Za psa tak dnes běžná domácnost v ČR utratí průměrně zhruba 1500 korun měsíčně, za kočku zhruba polovinu této částky. Přitom alespoň jednoho psa vlastní na dva miliony českých domácností, alespoň jednu kočku pak bezmála 1,5 milionu domácností. Výdaje za „psa v obýváku“ tak činí přibližně 40 miliard korun ročně, kočky coby domácí mazlíčci pak v souhrnu vyjdou na přibližně 20 miliard korun.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy