Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Neomezené tarify operátorů? Jsou často omezené. Podívejte se

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Při výběru nového tarifu je třeba dávat bedlivý pozor. V nabídce několika desítek virtuálních operátorů často narazíte na slůvka zdarma nebo neomezeně. Ne vždy ale znamenají to, co by od nich běžný zákazník očekával.

dTest prozkoumal nabídky operátorů a zaměřil se na specifikace a názvy jednotlivých tarifů. „Zkontrolovali jsme všech 72 operátorů, jak plnohodnotných, tak těch virtuálních," říká Miloš Borovička, právní poradce dTestu a dodává: „Zajímalo nás, zda slovíčka 'zdarma' či 'neomezeně' nejsou dále v obchodních podmínkách upravena a operátor jim tak nedává jiný význam, než obvykle mají. Z výsledků jsme bohužel překvapeni nebyli." V názvech tarifů či specifikacích tyto termíny nebo jejich ekvivalenty používá 38 operátorů, významy jsou opravdu různé.

„Zákazník musí rozluštit, na co se 'neomezení' vztahuje. U malých virtuálů to bývá jen jejich malá síť a dalšího člověka, kterému lze volat neomezeně budete hledat těžko, pokud mu tarif sami nekoupíte," říká Borovička. Například tarif „Neomezené volání 3ton" znamená, že jen dalším uživatelům operátora voláte neomezeně, na ostatní sítě máte 300 volných minut. Neomezené volání S-mobile platíte od 301. minuty mimo vlastní síť, tarif „PF270 neomezeně" nabízí deklarovanou výhodu jen při volání uživatelům sítě PALMAfone a podobně. V záplavě virtuálních operátorů je přitom vlastních uživatelů jedné konkrétní malé sítě poskrovnu. Tyto tarify tak mohou být řešením, pokud je využívá celá rodina, klub či malá společnost.

Ani tarify, které nabízejí neomezené volání skutečně do všech sítí, nejsou bez háčku. „Sedm operátorů omezuje své neomezené tarify mezi 2000 a 4000 minutami volání, jejich nabídka je tak z našeho pohledu klamavá. Dva operátoři nenechají své zákazníky volat nad 10.000 minut, což se ale zdá jako těžko překročitelná hranice pro volání běžného smrtelníka," komentuje Borovička a dodává: „Jednotlivé virtuální operátory upozorníme na to, že se dopouštějí klamavých obchodních praktik a vyzveme je k nápravě. Pokud by své nabídky nezpřesnili, pak podáme podnět Českému telekomunikačnímu úřadu." Výsledky průzkumu si můžete stáhnout na webu www.dtest.cz/neomezenetarify.

Témata:  telekomunikační služby mobily

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.