Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

V daňovém ráji má vlastníka 13 400 českých firem, zájem roste

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

V prvním pololetí letošního roku se počet společností, které mají vlastníka se sídlem v daňovém ráji, zvýšil o 162 na celkových 13 409. Největší zájem byl o USA a Kypr, následují off-shore destinace, které podnikatelům nabízejí relativně vysokou úroveň anonymity. Detailní statistiky za prvních šest měsíců roku 2015 dnes zveřejnila poradenská společnost Bisnode.

V prvním pololetí letošního roku se počet českých společností s majitelem z daňového ráje zvýšil o 162 na celkových 13 409 firem. „Ve srovnání se stejným obdobím roku 2014 se jedná o 82% nárůst,“ komentuje statistiky analytička Bisnode s tím, že v posledním půl roce jsme sledovali zpomalení trendu odchodů do daňových rájů, nicméně opětovný zájem o vytváření majetkových struktur s využitím destinací považovaných za daňové ráje se mohl zvýšit s oživením tuzemské ekonomiky, kdy se podnikatelům daří a rozjíždějí nové projekty.

Největší přírůstek za prvních šest měsíců roku 2015 zaznamenaly USA (57 nových) a Kypr (26), následují off-shore destinace, které podnikatelům nabízejí vyšší stupeň anonymity Seychely (37), Belize (22) a Marshallovy ostrovy (22). 

Témata:  firmy podnikatelé

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.