Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Proč jsou německé potraviny kvalitnější? Odpověď je prostá

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Před několika dny byl zveřejněn výsledek testu, který srovnával asi dvacítku českých a německých výrobků stejné značky. Výzkum okázal, že složení českých a německých výrobků se liší, v Německu je možná ve většině případů možné nakoupit kvalitnější potraviny za nižší ceny než u nás. Důvod je podle prezidenta Potravinářské komory ČR a Agrární komory ČR Miroslava Tomana prostý – jde o zisk.

Německý jogurt a Rama měly větší obsah tuku, v české kávě bylo o třetinu více kofeinu. Limonády byly v Německu slazeny cukrem, v Česku fruktózo-glukózovým sirupem. To jsou jen některé rozdíly, které srovnání potravin odhalilo. Důvod, proč k tomu dochází, je prostý. „Je to honba za ziskem, to znamená, že když tam dojde k náhražce, tak ta náhražka je levnější než kvalitní surovina. Jestliže tam dám menší obsah masa, tak samozřejmě ten výrobek je levnější a mohu prodávat za vyšší cenu," popisoval pro Radiožurnál Toman.

Dalším důvodem také je, že výrobky nadnárodních značek prodávané v Česku se vyrábí převážně v Polsku, Maďarsku, Rumunsku nebo Bulharsku. Zatímco ty německé se vyrábí v Německu nebo v jiných zemích, které používají svoje receptury a nedovolí, aby byl zákazník šizen.

Změnit to je těžké, ale ne nemožné. „Jde to změnit trhovým tlakem jak ze strany výrobců, ale hlavně ze strany spotřebitelů. Spotřebitel si to určuje. Já jsem přesvědčen o tom, že když výrobce bude upřednostňovat výrobky z České republiky od českých výrobců, tak je to pod pravidelnou kontrolou," domnívá se Toman.

Témata:  potraviny,  obchody

Aktuálně se děje

22. září 2026 17:07

EET se vrací, s ní i školkovné a studentská sleva. Restaurace čeká nižší DPH

Návrat elektronické evidence tržeb od ledna příštího roku není jedinou změnou, kterou nově schválený zákon přinese. Daňový balíček spojený s EET 2.0 obnovuje školkovné a studentskou slevu na dani, snižuje DPH u nealkoholických nápojů podávaných v gastronomii, osvobozuje část spropitného zaměstnanců od daní a odvodů a vrací daňové zvýhodnění tichého vína poskytovaného jako firemní dar. Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2027.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy