Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Máte auto zabezpečené proti krádeži?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Podceňujeme havarijní pojištění, raději si auto na nehlídaném parkovišti dojdeme zkontrolovat. Tato zjištění plynou z online průzkumu, který mezi českými a slovenskými respondenty realizovala pojišťovna AXA. Řidičů se v něm ptala, jak své automobily zabezpečují proti krádeži, ale také na jejich postoj k havarijnímu pojištění. Kontrolováním auta na parkovišti se „chrání“ 52 % Čechů a 57 % Slováků. Průzkum tedy naznačuje, že se o svá auta bojíme trochu méně než naši slovenští sousedé, informuje AXA.

U nás se raději chráníme zamykáním řadicí páky, Slováci alarmem 

Zajímavá zjištění přinesly otázky směřované na zabezpečení vozidla proti krádeži. Průzkum ukázal, že se čeští řidiči nejčastěji spoléhají na autoalarm (26 %), po němž následuje zamknutí řadicí páky (25 %). Překvapivý výsledek přináší porovnání se Slováky. Až 37 % slovenských řidičů považuje za „nejspolehlivější pojistku“ autoalarm, zamknutí řadicí páky jako formu zabezpečení vozu uvádí jen 13 % majitelů aut. Dodatečné ochraně vozidla před krádeží pak nevěnuje pozornost až 40 % Čechů. I v tomto případě je procento u slovenských motoristů nižší, dodatečné zabezpečení automobilu totiž neřeší 36 % z nich.     

Podle Jána Kusého, odborníka na havarijní pojištění z pojišťovny AXA dodatečné zabezpečení riziko krádeže výrazně snižuje, úplně zabránit se mu však nedá. „Stejně jako postupují trendy v modernizaci bezpečnostních opatření, zvyšuje se také ‚kvalifikace‘ a vynalézavost zlodějů. Pokud zloděje vozidlo nebo jeho obsah opravdu zaujme, žádná bezpečnostní opatření ho neodradí,“ říká Ján Kusý. Pokud se ale majitel auta rozhodne pro havarijní pojištění, může si vybrat ze třech balíčků pojištění, které se liší úrovní ochrany a cenou. Již v základním balíčku získává krytí pro případ krádeže, vandalismu, živelné pohromy nebo střetu se zvěří.

Nové auto pojistíme automaticky. U pětiletého vozidla už uzavření pojistky zvažujeme

Mezi českými řidiči převládá názor, že u starších aut se havarijní pojištění nevyplatí. Z průzkumu vyplynulo, že auto starší než 5 let má pojištěné necelá polovina českých respondentů. Pouhá čtvrtina Čechů pak pojišťuje vůz starší než 10 let. Na Slovensku je situace ještě horší – na pojištění desetiletých a starších aut se spoléhá jen 12 % řidičů. Lze tedy říci, že v oblasti havarijního pojištění jsou čeští motoristé při ochraně svého vozidla naopak důslednější. 

Vyplatí se tedy havarijní pojištění i pro starší automobily? „Jsem přesvědčený, že ano,“ říká Ján Kusý. A dodává, že pojistné události nezahrnují pouze odcizení auta či jeho poškození v důsledku autonehody. „Zaregistrovali jsme například ‚krádeže‘ pohonných hmot. Vandalové jednoduše prorazí do palivové nádrže otvor, skrze který vysají pohonné hmoty. Cena nové nádrže se pohybuje v rozpětí 8 – 15 000 korun, do toho je třeba započítat odtahovou službu a práci autoservisu. A to ani nemluvím o období nepohodlí, než se opravené auto vrátí majiteli,“ popisuje Ján Kusý. „Rád bych upozornil ještě na největší přidanou hodnotu – a tou jsou široké asistenční služby. Kromě toho, že poskytnou rychlou pomoc při řešení téměř všech krizových situací, s nimiž se řidiči na cestách mohou setkat, ušetří také mnoho času, energie a v neposlední řadě i peněz. Už jen úhrada poplatku za odtah nepojištěného vozidla dokáže nepříjemně pohnout s měsíčním rodinným rozpočtem,“ uzavírá Ján Kusý z AXA.  

Online průzkumu se zúčastnilo 300 respondentů – držitelů řidičského průkazu. V první polovině října 2014 ho realizovala agentura Ipsos prostřednictvím online nástroje Instant Research. 

Témata:  auta pojišťovny

Související

Aktuálně se děje

28. srpna 2025 11:51

Chat Control EU: nový zákon může ohrozit soukromí občanů i americké firmy

Dánsko, momentálně předsedající Radě Evropské unie, chce do konce roku na úrovni EU prosadit takzvaný Chat Control čili „šmírovací zákon“. Má zamezit sdílení dětské pornografie, ve skutečnosti by ale hlavně mohl závažně a přelomově připravit občany EU o soukromí. Zavedl by totiž automatické skenování chatů a e-mailů. Vlastně by tak prolamoval listovní tajemství, jedno za základních práv a svobod přiznaných České republice Listinou základních práv a svobod. 

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Google, ilustrační fotografie

Komentář

Akcie Google trhají rekordy: soud potvrdil, že Chrome a Android zůstávají v rukou firmy

V roce 2023 započal ostře sledovaný soudní spor mezi Googlem a americkým ministerstvem spravedlnosti (DOJ), které požadovalo bezprecedentní opatření. Ve hře byl dokonce nucený prodej vlajkového prohlížeče Chrome, který je nenahraditelným pilířem online ekosystému. Pro Alphabet by to znamenalo zásah do obchodního modelu a reálné ohrožení dominantního postavení. Během 2. zářijového dne však přišel moment, který mnozí na Wall Street označují za přelomový.