Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Prodej letenek typu business class roste i během krize

Prodej letenek typu business class roste i během krize

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Prodej letenek vyšší třídy typu business class v poslední době roste i přesto, že se ekonomice příliš nedaří. V úterý o tom informoval server Letuška.cz.

Zatímco obchodníci s obavami po celý rok sledují stav ekonomiky, prodejům letenek se podle serveru nezvykle daří. "Jen za první pololetí roku 2011 se u nás výrazně zvýšil prodej letenek v prémiových třídách. Meziročně stoupl o 43 procent, což je téměř dvojnásobek ve srovnání s prodejem letek do ekonomických tříd, který vykazuje meziroční nárůst kolem 25 procent," poznamenal ředitel serveru Letuška.cz Josef Trejbal.

Do prémiové třídy se podle Trejbala řadí i první třída a business class. "Podíl business třídy tvoří naprostou většinu z prodaných letenek dražšího typu," dodal Trejbal s tím, že průměrná cena letenky v business class se pohybuje kolem 47 tisíc korun.

Překvapivou informací podle Trejbala je, že vysoký růst prodeje business letenek není zcela záležitostí pracovních cest, ale postupně přibývá i požadavků na komfortní přesun na dovolené. "O tom svědčí i nejčastěji prodávané destinace v segmentu. Na prvních místech totiž vévodí Dubai, New York, Seychely nebo Bangkok. Tyto destinace přitom nejsou v tuzemsku právě nejčastěji voleným místem pro uzavírání zásadních obchodních kontraktům," poznamenal Trejbal.

Business class nabízí větší a oddělená sedadla, pracovní prostor s připojením k síti, velký výběr TV programů, zábavy a samozřejmostí je i kvalitní gastronomie. Ke komfortu přispívá také možnost převozu většího počtu zavazadel.

Témata:  letectví

Aktuálně se děje

22. dubna 2024 20:08

16. dubna 2024 12:03

16. dubna 2024 10:45

Jak na mimosoudní řešení sporů

K obchodnímu styku mezi spotřebiteli a podnikateli dochází nesčetněkrát denně. Není proto divu, že je mezi nimi také mnoho sporů. Některé se podaří urovnat domluvou, u jiných se však oboustranně přijatelného řešení dospět nepodaří. Jelikož se drtivá většina těchto sporů týká nízkých částek, soudní řešení sporů se kvůli soudním poplatkům a nákladům na advokátní služby často nevyplatí. Existuje však alternativní způsob řešení těchto sporů, kterého mohou spotřebitelé využít, jelikož je levnější a rychlejší.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy