Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nemrznoucí směsi: Která mrzne, která voní a která nic nestojí?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Ústřední automotoklub (ÚAMK) se rozhodl otestovat nemrznoucí směsi do ostřikovačů aut. A to opravdu důkladně - z hlediska ceny, vůně i účinnosti. Jak to dopadlo? Přečtěte si výsledky testu.

Hodnotitelé se v testu nemrznoucích směsí zaměřili samozřejmě na to nejdůležitější - jestli opravdu nezamrzají v deklarovaných teplotách do -20 °C pod bodem mrazu. Test prokázal, že tuto podmínku splňují všechny ostřikovače. Všechny vydržely a měly by i v krutých mrazech obstát. Některé ale při této teplotě začínají tvořit malé krystálky.

Který je ale nejlepší? Který se dobře skladuje, vhodně nalévá, hezky voní a je laciný nebo alespoň přiměřeně drahý? Nákup před testem zahrnoval tyto nemrznoucí směsi: Kaufland Dynamic, Carlson Nano, Rox, Sheron, Eni, Screen Wash (sáček), Sheron (sáček).

Ukázalo se, že ne vždy je nejlevnější ta směs, která má nejnižší cenu. Stačilo sáhnout po větším balení a po troše počítání se jako nejlevnější ukázala být směs Rox v pětilitrovém balení (18,99 Kč/ litr). Naopak nejdražší je výrobek Sheron (97,5 Kč/litr).

Motoristé si často stěžovali na nepříjemný alkoholový zápach po použití ostřikovačů. Z testovaných sedmi kusů ale měly tento problém jen dva. Nejhorší byla patrně směs Dynamic, zbývajících pět vonělo naopak velmi svěže a příjemně. 

Testy mrazuvzdornosti byly pochopitelně nejzajímavější a nejdůležitější. Teplotě -17 °C odolaly všechny směsi na výbornou. Při -20 °C by rovněž byly všechny směsi použitelné. Ovšem žádné vyšší mrazy by tyto směsi nevydržely, i když se tím občas na obalu chlubí. Sheraton Screen Wash by například měl odolat i teplotám -32 °C. Ve skutečnosti byly už při -25 °C nepoužitelné všechny vzorky.

Témata:  auta Údržba auta

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

15. září 2025 11:26

Podvodné e-shopy se maskují za známé značky. Odborníci radí, jak je rozpoznat

Podvodným e-shopům asi nikdy nebude konec. Zcela jistě jste se i vy s nějakým setkali. V lepším případě to skončilo rychlým odhalením, v tom horším poučením za bolestivou cenu. Mimo klasické praktiky, kdy e-shopy lákají pouze na výprodeje, se bohužel stále častěji objevují napodobeniny reálných prodejců, na jejichž jménu a případně i grafické podobě stránek podvodníci parazitují.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy