Pivovary brečí, prudce jim klesají tržby. Nejsou "štamgasti"

Čím teplejší je léto, tím víc piva se vypije a tím větší tržby mají pivovary. Letos se jim příliš nedaří. Léto bylo zatím spíš chladné, proto to Čechy do hospod moc netáhne. A pivovary to tvrdě pociťují. Informují o tom Lidové noviny.

660
reklama

Prodej piva oproti loňskému létu podle odhadů poklesl až o deset procent. Je chladno a to ovlivňuje i spotřebu piva. Podle zástupců pivovarů většinou křivka prodeje piva kopíruje počasí a hlavně teplotní křivku.

"Pivovary brečí a říkají, že červenec i polovina srpna jsou z pohledu jejich tržeb tragické. Právě letní měsíce jsou pro pivovary hlavním obdobím prodeje," citují Lidové noviny Jana Veselého z Českého svazu pivovarů a sladoven.

A pivovarníci mu dávají za pravdu. "Není to dobré. Květen a červen jsme měli výborný, ale přes prázdniny je to meziročně mnohem horší. Poklesy jsou v řádu jednotek procent," řekl pro LN zástupce jednoho z pivovarů, který si nepřál být jmenován.

Zisky klesají nejen výrobcům piva, ale i prodejcům. Pokles tržeb pociťují například provozovatelé restaurací v jižních Čechách. Za pěkného počasí jsou tam spousty cyklistů, kteří si "na jedno" zajdou. Vítanými štamgasty bývají i vodáci. Ale letos je jich kvůli počasí pomálu.

"Počasí nám kazí výsledky. Jakmile vyleze sluníčko, tak tu lidi hned jsou. Jenže letos moc sluníčka zatím nebylo," podotýká pro LN majitel hospody U Pytláka na Třeboňsku.

Podobné dopady má počasí i na prodej nealkoholických nápojů. Generální ředitel společnosti Mattoni, Alessandro Pasquale, v nedávném rozhovoru pro LN prozradil, že v létě se limonád běžně prodá dvakrát víc než v zimě.

Témata: pivovary

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky