Česká ekonomika se nezlepšuje, firmy hledají další úspory

V průběhu roku 2013 začaly zemědělské, potravinářské i strojírenské firmy přecházet na nové ekologické způsoby výroby. Ukazuje to především zvýšená poptávka a odběr ekologických olejů a maziv, které se používají v průmyslu i zemědělství. Významné úspory přináší používání těchto olejů také díky odbourání náročné „ropné administrativy“.

660
reklama

Tento trend potvrzuje dodavatel ekologických maziv a olejů z Třebíčska Zdeněk Čermák: „Na český trh jsme přivezli biologicky odbouratelné oleje UltraLube, které jsou vyrobeny převážně z rostlin a mají daleko vyšší účinnost, než maziva na bázi ropy. V letošním roce jsme naše oleje a maziva představili firmám v regionu a řešíme objednávky na příští rok." Oleje UltraLube jsou certifikované pro náhodný kontakt s potravinami. To znamená, že jsou vyhledávanými mazivy v potravinářském průmyslu, od zpracovatelů masa, pekáren až po pivovary. Tyto provozy jsou specifické a vyžadují zdravotně nezávadné prostředí. Sortiment je ovšem výrazně širší, uplatnění nejde téměř v každém oboru.

Inspirace ze zahraničí

Přesto, že ekonomové očekávali v letošním roce růst ekonomiky, realita je jiná. Pokles ekonomiky ukazují listopadová čísla Českého statistického úřadu. Na tuto situaci reagují firmy tím, že hledají nové a kvalitní zdroje pro svoji výrobu. „Pokud můžete mít u olejů vyšší účinnost, menší opotřebení strojů a ještě navíc pracovat s mazivy, které jsou šetrné k přírodě a ke zdraví pracovníků, je rozhodování o to jednodušší. UltaLube jsou produkty nové generace, které jsou v zahraničí běžně používané a k nám se dostávají teprve nyní," popisuje stav v některých firmách Zdeněk Čermák

Ropa jednou dojde, firmy hledají alternativy

Devadesát pět procent  všeho zboží vyžaduje pro svou výrobu ropu. Proto se firmy a odborníci snaží hledat nová a hlavně ekologická řešení. Pro průmysl, kde se stroje a výroba bez olejů neobejde, je řešením právě výroba a dodávka olejů a maziv z přírodních zdrojů.

Loading...
Témata: firmy | krize

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky