Přemýšlíte o přechodu k novému operátorovi? Pozor na fígle, varuje dTest

Noví virtuální operátoři zaplavili český mobilní trh. Pokud chcete platit za telefon méně, možná u nich výhodnou nabídku naleznete, dejte si ale pozor, některé smlouvy obsahují nezákonné kličky, upozorňuje Miloš Borovička z časopisu dTest. Jedná se například o skryté poplatky nebo pokuty.

660
reklama

"Nejvíce nás překvapila nezákonná rozhodčí doložka u Ha-loo mobil," tvrdí Borovička, podle kterého musí být doložka uzavíraná pouze v některých případech, navíc musí být podle zákona na samostatném listu. "Což zde splněno není," podotýká právní poradce časopisu.

Noví operátoři se nepoučili z nechuti lidí k dlouhým a nepřehledným smlouvám. "Dokumenty ke smlouvám s mobilními operátory čítají statisíce znaků a je velmi obtížné se v nich vyznat. Zákazníky zásobují čtením v rozmezí od třiceti do čtyřiasedmdesáti tisíc znaků," poznamenal právní poradce.

Operátoři podle Borovičky přinášejí mnoho skrytých poplatků, pokut a úroků z prodlení. Sporné jsou podle časopisu i reaktivační poplatky, podle časopisu se prakticky jedná o smluvní pokuty, které se musí uzavírat písemně. Virtuální operátoři se ale snaží uzavírat smlouvy přes internet, podle časopisu jsou tak poplatky neplatné.

Nabídky několika operátorů nejsou podle dTestu transparentní. "K některým nabídkám Air mobile, prezentovaným na stránkách operátora U:fon, nelze dohledat podrobný ceník, nehlásí se k nim ani žádný z původních operátorů, který by jim pronajímal svou síť," vysvětluje Borovička, podle něhož se dá dohledat, že U:fon neprovozuje veřejnou službu, ale klubový přeprodej služeb. "Objednávka ale vyžaduje seznámení se s ceníkem a členství v U:fon klubu, jehož podmínky na webu nejsou," dodává.

Na webových stránkách dTestu (www.dtest.cz/tarify) můžete najít srovnávač mobilních tarifů, kde si můžete nastavit sumu, kterou plánujete provolat. Srovnávač vám pak nabídne seznam nejvýhodnějších nabídek. Autoři se ale rozhodli, že v něm nebudou zveřejňovat netransparentní nabídky.

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky