Česko zasáhla osudná rána: Zdraží výrazně pivo

Čeští pivaři si nemají na co stěžovat, s cenou za půllitr zlatavého moku jsme obsadili stříbrnou pozici v celosvětovém měřítku. Cena velkého piva v Česku nás přijde na 21,50 korun, levnější pivo v hospodě si dáte jen na Ukrajině za necelých 15 korun, nejdražší pak v Norsku za 180 korun.

660
reklama

Pro milovníky kvašeného moku přichází dobrá zpráva. Z nově uvedených cen za půlitr "desítky" je jasné, že Česko na tom není nejhůře. Nejen že je levnější než bochník chleba, dokonce máme druhé nejlevnější pivo na světě. Prvenství pak drží Ukrajina, tam vás velké pivo přijde jen na 15 korun. Kocovina by vás přišla nejdráž v Norsku, tam totiž necháte za jedno pivo více než 180 korun.

Podle nedávných průzkumů cestovních agentur se ukázalo, že kvalitní a levné pivo je třetím největším lákadlem Česka. Nejvíce turistů pak přicházejí z Anglie, Irska a Francie. Pivní turistika cizince do Čech stále láká, díky vysokému prodeji piva je tedy cena piva "relativně" nízká.

Cena piva se možná již brzy zvedne, pivo je totiž nejlevnější nápoj v restauracích ve většině nápojových lístcích napříč republikou. Často se stává, že třetinka nejlevnější desítky piva stojí méně než patnáct korun, perlivá voda či cola je naproti tomu až o pět korun dražší.

Průměrná roční spotřeba piva v Česku dosahuje 160 litrů na obyvatele. Při konzumaci 320 půllitrů piva s obsahem 12% extraktu mladiny (obsah alkoholu 4,8 %) při ceně 30 Kč tak zaplatíme státu na daních 2 215 Kč za rok, dodává server finance.cz.

V Česku tak při konzumaci jednoho půllitru zaplatíme na dani z přidané hodnoty 1,92 Kč. Nejvyšší spotřební daň na jeden půllitr piva je v Norsku (33,41 Kč), Finsku (17,68 Kč), Velké Británii (12,90 Kč), Turecku (12,71 Kč), Švédsku (10,82 Kč) a Irsku (9,38 Kč). Nejméně na spotřební dani odvedou naopak občané v Rumunsku (1,12 Kč), Bulharsku (1,14 Kč), Německu (1,17 Kč) a Lucembursku (1,18 Kč).

Vlivem krize se nyní v Česku prodává více lahvové. To je totiž levnější, některé hospody po celé republice už přemýšlí, že na ně přejdou. Pivovary v tom trend nevidí, děje se tak zatím jen v sezónních podnicích. Podíl prodeje lahvového piva však stále roste. Přesto čeští pivaři mohou být rádi, že pivo je u nás stále levné.

Loading...
Témata: pivovary

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky