Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Jsme popelnicí Evropy? Supermarkety nám podsouvají horší kvalitu než na Západě

Jsme popelnicí Evropy? Supermarkety nám podsouvají horší kvalitu než na Západě

Foto: Pixmac

Jisté druhy zboží v některých řetězcích vykazují horší kvalitu, než jakou vídáme v západních prodejnách stejného řetězce, většinou je to problém u zeleniny či ovoce. Rozhodně nesouhlasíme s tvrzením, že je Česko popelnicí Evropy, uvedl Libor Dupal, předseda Sdružení českých spotřebitelů (SČD).

Upozorňuje ovšem na to, že se spotřebitel nedokáže v kvalitě výrobků dobře orientovat a rozhodnout se při výběru. Označování je totiž podle jeho slov složité a situaci komplikuje ještě množství dobrovolných značek, které zmatek násobí.

"Lidem jsou navíc mnohdy podsouvány i zavádějící informace, například původ zboží. Ten by sice neměl být objektivní informací o kvalitě, přesto spotřebitel tuto informaci vyžaduje," uvedl Dupal. Sám je přesvědčený, že se původ výrobku přeceňuje. Přiznává ovšem, že u mnoha komodit je značení původu zcela netransparentní a spotřebitel se ho nedozví.

Naopak velmi kvalitní označení má hovězí maso: Z kódového označení na baleném mase, anebo sděleném na vyžádání řezníkem u pultu, si na internetu dohledáme detailní informaci o dobytčeti, z něhož maso pochází, samozřejmě včetně původu. "Zdůrazňujeme, že je to zavedený informační systém pro běžnou konvenční produkci, tedy nikoliv specificky pro bio hovězí maso," upozornil Dupal.

Přestože existují problémy s kvalitou potravin, nabídka je podle jeho slov velmi široká a spotřebitel si může sám vybrat. "Jsem přesvědčený, že kvalita potravin je velmi dobrá a věříme, že se podaří postupně vrátit skutečný trend zájmu spotřebitele o kvalitní potravinu, který narušila ekonomická krize. Během ní se lidé automaticky vrhají na nejlevnější potraviny," uzavřel Dupal

Témata:  potraviny obchody

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.