Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Zdražit musíme, křičí pojišťovny. Jaký si našly důvod?

Zdražit musíme, křičí pojišťovny. Jaký si našly důvod?

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Mezi zeměmi střední a východní Evropy se Češi řadí z hlediska frekvence působení nehod k těm vůbec nejlepším. Zatímco u nás nahlásilo v loňském roce nehodu 3,5 procenta pojištěných řidičů, v statisticky nejhorším Rumunsku to bylo téměř dvakrát tolik, uvedla v úterý Generali PPF Holding.

Například statistiky ze sousedního Polska ukázaly, že během loňského roku hlásilo dopravní nehodu 4,8 procenta tamních řidičů. Lépe než Češi na tom však nejsou ani Slováci, kde na každých 1000 řidičů připadalo 53 nehod.

Na druhou stranu je však nutné podotknout, že pokud už bouráme, způsobujeme obvykle větší škody než naši zahraniční sousedé. Průměrná škoda způsobená českým řidičem je například v porovnání s motoristou z Polska více než dvojnásobná.

"Nárůst plnění za vysoko ohodnocené škody na zdraví však reálně pozorujeme ve všech zemích střední a východní Evropy. Pojišťovny budou muset bezpochyby přikročit ke zvyšování cen pojištění, aby pokryly související nárůst nákladů," uvedl k tématu Zdeněk Jankovský, manažer Kompetenčního centra pro cenotvorbu Generali PPF Holding. Jeho slova potvrzují i aktuální čísla, která ukazují, že například na Slovensku vzrostla průměrná výše plnění o 10 procent, v Rumunsku od roku 2010 dokonce o 40 procent.

I přes rozdíly mezi jednotlivými zeměmi, pokud jde o četnost hlášených pojistných událostí, lze mezi zeměmi najít i řadu společných jmenovatelů. Globálním problémem jsou především řidiči mladší 23 let, kteří havarují až dvojnásobně častěji než jejich zkušenější kolegové. Dalším společným jmenovatelem je jízda firemními vozidly. Jejich řidiči způsobují pojistné události o polovinu častěji, než je tržní průměr. Průměrný pojistný nárok způsobený firemním vozidlem je ale výrazně nižší než v případě aut v osobním vlastnictví. "Firemní auta totiž způsobují velké množství malých škod v malé rychlosti ve městech během každodenního používání," vysvětlil závěrem Jankovský.

Témata:  pojišťovny povinné ručení

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.