Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Koupě auta přes internet se stává hitem. Které značky Češi milují?

Koupě auta přes internet se stává hitem. Které značky Češi milují?

Foto: Škoda Auto

O pětinu se v loňském roce zvýšila návštěvnost českých internetových stránek jednoho z největších autobazarů AAA AUTO, které zaznamenaly více než 23 milionů návštěv. Podle mluvčího společnosti Petra Toška Češi nejčastěji hledají dieslové automobily Škoda Octavia a Fabia.

Že si lidé častěji před návštěvou autobazaru nejdříve prohlédnou jeho nabídku přes internetové stránky, není jen českým jevem. Naopak. AAA AUTO například v loňském roce na Slovensku zaznamenalo nárůst návštěvnosti svých webových stránek o 73,8 procenta a v Rusku dokonce o 217,2 procenta. Jejich stránky tak patří mezi nejvýznamnější autoservery v České a Slovenské republice.

Vedení společnost se tak snaží klást na kvalitu této formy prezentace velký důraz. "Stránky AAA AUTO prošly v roce 2012 kompletním redesignem s důrazem na celkové zjednodušení on-line výběru vozidel a vytváření nových nástrojů, které hledání vozu usnadňují. Výrazné meziroční zvýšení návštěvnosti připisujeme právě těmto změnám a celkovému přesunu našich marketingových investic směrem k on-linové prezentaci," uvedla generální ředitelka společnosti Karolína Topolová.

Nejhledanějšími vozy na českém webu přitom jsou dieselové varianty automobilů Škoda Octavia a Škoda Fabia.

"Hledání pomocí filtrů, která v nějaké variantě obsahují model Škoda Octavia, bylo za rok 2012 celkem 1,3 milionu, u vozu Škoda Fabia to bylo půl milionu. Dalšími významnějšími kritérii jsou pak cena vozu, další modely jiných značek a pak zejména specifické kategorie jako malé vozy, vozy MPV či auta s automatickou převodovkou," přiblížila Topolová.

Důležitou součástí v poslední době je také speciální verze pro chytré telefony. V této subkategorii byl nárůst návštěvnost vůbec největší, když se během jediného roku zvýšila o 460,4 procenta oproti předchozímu roku na téměř sedm set tisíc návštěv.

Web se tak ukazuje jedním z nejdůležitějších strategických nástrojů pro úspěch na trhu s ojetými automobily. "V letošním roce se zaměříme na provázanost hlavního webu s mobilní verzí, samotnou mobilní verzi a další zjednodušování a zpříjemnění hledání vozu ve všech třech zemích. Zavedeme zcela nový typ hledání s možností kombinace více filtrů, který povede k ještě relevantnějším výsledkům. Podpoříme také větší využití on-line chatu, který zákazníkovi umožňuje získat rychlou odpověď týkající se konkrétního vozu, jejž si na našem webu prohlíží," přiblížila další plány AAA AUTO Topolová.

Témata:  auta autobazar

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

Levnější internet a volání pro lidi v nouzi pokračuje i po superdávce

Telefon a internet patří dnes mezi základní potřeby – umožňují být v kontaktu s rodinou, vyřizovat práci i jednat s úřady. Vláda proto dnes schválila novelu nařízení vlády č. 500/2021 Sb., o podmínkách poskytování zvláštních cen hlasové komunikační služby a služby přístupu k internetu osobám se zvláštními sociálními potřebami, která zajišťuje, že zvýhodněné tarify pro lidi v nouzi a osoby se zdravotním postižením budou fungovat i po zavedení nové „superdávky“.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.