Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Koupě auta přes internet se stává hitem. Které značky Češi milují?

Koupě auta přes internet se stává hitem. Které značky Češi milují?

Foto: Škoda Auto

O pětinu se v loňském roce zvýšila návštěvnost českých internetových stránek jednoho z největších autobazarů AAA AUTO, které zaznamenaly více než 23 milionů návštěv. Podle mluvčího společnosti Petra Toška Češi nejčastěji hledají dieslové automobily Škoda Octavia a Fabia.

Že si lidé častěji před návštěvou autobazaru nejdříve prohlédnou jeho nabídku přes internetové stránky, není jen českým jevem. Naopak. AAA AUTO například v loňském roce na Slovensku zaznamenalo nárůst návštěvnosti svých webových stránek o 73,8 procenta a v Rusku dokonce o 217,2 procenta. Jejich stránky tak patří mezi nejvýznamnější autoservery v České a Slovenské republice.

Vedení společnost se tak snaží klást na kvalitu této formy prezentace velký důraz. "Stránky AAA AUTO prošly v roce 2012 kompletním redesignem s důrazem na celkové zjednodušení on-line výběru vozidel a vytváření nových nástrojů, které hledání vozu usnadňují. Výrazné meziroční zvýšení návštěvnosti připisujeme právě těmto změnám a celkovému přesunu našich marketingových investic směrem k on-linové prezentaci," uvedla generální ředitelka společnosti Karolína Topolová.

Nejhledanějšími vozy na českém webu přitom jsou dieselové varianty automobilů Škoda Octavia a Škoda Fabia.

"Hledání pomocí filtrů, která v nějaké variantě obsahují model Škoda Octavia, bylo za rok 2012 celkem 1,3 milionu, u vozu Škoda Fabia to bylo půl milionu. Dalšími významnějšími kritérii jsou pak cena vozu, další modely jiných značek a pak zejména specifické kategorie jako malé vozy, vozy MPV či auta s automatickou převodovkou," přiblížila Topolová.

Důležitou součástí v poslední době je také speciální verze pro chytré telefony. V této subkategorii byl nárůst návštěvnost vůbec největší, když se během jediného roku zvýšila o 460,4 procenta oproti předchozímu roku na téměř sedm set tisíc návštěv.

Web se tak ukazuje jedním z nejdůležitějších strategických nástrojů pro úspěch na trhu s ojetými automobily. "V letošním roce se zaměříme na provázanost hlavního webu s mobilní verzí, samotnou mobilní verzi a další zjednodušování a zpříjemnění hledání vozu ve všech třech zemích. Zavedeme zcela nový typ hledání s možností kombinace více filtrů, který povede k ještě relevantnějším výsledkům. Podpoříme také větší využití on-line chatu, který zákazníkovi umožňuje získat rychlou odpověď týkající se konkrétního vozu, jejž si na našem webu prohlíží," přiblížila další plány AAA AUTO Topolová.

Témata:  auta autobazar

Související

Aktuálně se děje

12. dubna 2025 15:41

11. dubna 2025 10:26

9. dubna 2025 11:15

8. dubna 2025 11:24

Koruna silnější než zlato: Česká měna patří mezi elitu celní války

Česká koruna patří mezi pětici měn světa, které jsou vůbec nejodolnější v současné vysoce turbulentní době, tedy od středečního oznámení nových cel amerického prezidenta Donalda Trumpa. Koruna dokonce poráží i zlato, tradiční bezpečné útočiště. Jako jedna z mála česká měna vykazuje zpevnění vůči dolaru. Konkrétně, od středeční uzavírací hodnoty, tedy od doby krátce po oznámení nových cel, do dneška, do času krátce po třetí hodině odpolední středoevropského času, zpevnila vůči dolaru o 0,2 procenta, plyne z dat agentury Bloomberg.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Evropa zdražuje vejce. Česko ale trhá rekordy, předběhlo i USA

Vejce v Česku zdražují nejvíce v EU, ba dokonce více než v USA kdykoli během tamní již několik měsíců probíhající vaječné krize. Podle analýzy společnosti Tradingpedia vejce v ČR mezi únorem a březnem letošního roku přidala na ceně 20,4 procenta. To je více než ve všech zemích EU. Vajíčka v Česku zdražují nejvíce ze všech zemí EU také v meziroční perspektivě, když oproti březnu 2024 zdražila o 44,4 procenta.