Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Koupě auta přes internet se stává hitem. Které značky Češi milují?

Koupě auta přes internet se stává hitem. Které značky Češi milují?

Foto: Škoda Auto

O pětinu se v loňském roce zvýšila návštěvnost českých internetových stránek jednoho z největších autobazarů AAA AUTO, které zaznamenaly více než 23 milionů návštěv. Podle mluvčího společnosti Petra Toška Češi nejčastěji hledají dieslové automobily Škoda Octavia a Fabia.

Že si lidé častěji před návštěvou autobazaru nejdříve prohlédnou jeho nabídku přes internetové stránky, není jen českým jevem. Naopak. AAA AUTO například v loňském roce na Slovensku zaznamenalo nárůst návštěvnosti svých webových stránek o 73,8 procenta a v Rusku dokonce o 217,2 procenta. Jejich stránky tak patří mezi nejvýznamnější autoservery v České a Slovenské republice.

Vedení společnost se tak snaží klást na kvalitu této formy prezentace velký důraz. "Stránky AAA AUTO prošly v roce 2012 kompletním redesignem s důrazem na celkové zjednodušení on-line výběru vozidel a vytváření nových nástrojů, které hledání vozu usnadňují. Výrazné meziroční zvýšení návštěvnosti připisujeme právě těmto změnám a celkovému přesunu našich marketingových investic směrem k on-linové prezentaci," uvedla generální ředitelka společnosti Karolína Topolová.

Nejhledanějšími vozy na českém webu přitom jsou dieselové varianty automobilů Škoda Octavia a Škoda Fabia.

"Hledání pomocí filtrů, která v nějaké variantě obsahují model Škoda Octavia, bylo za rok 2012 celkem 1,3 milionu, u vozu Škoda Fabia to bylo půl milionu. Dalšími významnějšími kritérii jsou pak cena vozu, další modely jiných značek a pak zejména specifické kategorie jako malé vozy, vozy MPV či auta s automatickou převodovkou," přiblížila Topolová.

Důležitou součástí v poslední době je také speciální verze pro chytré telefony. V této subkategorii byl nárůst návštěvnost vůbec největší, když se během jediného roku zvýšila o 460,4 procenta oproti předchozímu roku na téměř sedm set tisíc návštěv.

Web se tak ukazuje jedním z nejdůležitějších strategických nástrojů pro úspěch na trhu s ojetými automobily. "V letošním roce se zaměříme na provázanost hlavního webu s mobilní verzí, samotnou mobilní verzi a další zjednodušování a zpříjemnění hledání vozu ve všech třech zemích. Zavedeme zcela nový typ hledání s možností kombinace více filtrů, který povede k ještě relevantnějším výsledkům. Podpoříme také větší využití on-line chatu, který zákazníkovi umožňuje získat rychlou odpověď týkající se konkrétního vozu, jejž si na našem webu prohlíží," přiblížila další plány AAA AUTO Topolová.

Témata:  auta autobazar

Aktuálně se děje

17. července 2024 15:29

12. července 2024 20:18

12. července 2024 12:12

Více než pětina českých řidičů zažila mikrospánek. Únava za volantem vloni způsobila rekordní počet nehod

Počet nehod zaviněných únavou řidiče dramaticky stoupá, s více než 600 incidenty za prvních pět měsíců letošního roku. Experti doporučují využití moderních bezpečnostních technologií v autech, mezi něž patří také palubní kamery britského výrobce Nextbase. Ty umožňují doplnit „smart“ funkce nových aut i do vozů staršího data výroby.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Pilulka v krizi: Akcie na historickém minimu, chybějící finanční prostředky a boj o přežití

Online lékárna Pilulka, kdysi vycházející hvězda českého trhu, se v současnosti nachází v kritické situaci. Akcie společnosti na pražské burze klesly na historické minimum, což je odrazem turbulentního období poznamenaného neúspěšnou expanzí a širším zpomalením elektronického obchodu. Navzdory snahám o zlepšení finanční situace společnost stále nemá dostatek kapitálu a její budoucnost zůstává nejistá. Vedení společnosti však věří v lepší zítřky.