Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Koupě auta přes internet se stává hitem. Které značky Češi milují?

Koupě auta přes internet se stává hitem. Které značky Češi milují?

Foto: Škoda Auto

O pětinu se v loňském roce zvýšila návštěvnost českých internetových stránek jednoho z největších autobazarů AAA AUTO, které zaznamenaly více než 23 milionů návštěv. Podle mluvčího společnosti Petra Toška Češi nejčastěji hledají dieslové automobily Škoda Octavia a Fabia.

Že si lidé častěji před návštěvou autobazaru nejdříve prohlédnou jeho nabídku přes internetové stránky, není jen českým jevem. Naopak. AAA AUTO například v loňském roce na Slovensku zaznamenalo nárůst návštěvnosti svých webových stránek o 73,8 procenta a v Rusku dokonce o 217,2 procenta. Jejich stránky tak patří mezi nejvýznamnější autoservery v České a Slovenské republice.

Vedení společnost se tak snaží klást na kvalitu této formy prezentace velký důraz. "Stránky AAA AUTO prošly v roce 2012 kompletním redesignem s důrazem na celkové zjednodušení on-line výběru vozidel a vytváření nových nástrojů, které hledání vozu usnadňují. Výrazné meziroční zvýšení návštěvnosti připisujeme právě těmto změnám a celkovému přesunu našich marketingových investic směrem k on-linové prezentaci," uvedla generální ředitelka společnosti Karolína Topolová.

Nejhledanějšími vozy na českém webu přitom jsou dieselové varianty automobilů Škoda Octavia a Škoda Fabia.

"Hledání pomocí filtrů, která v nějaké variantě obsahují model Škoda Octavia, bylo za rok 2012 celkem 1,3 milionu, u vozu Škoda Fabia to bylo půl milionu. Dalšími významnějšími kritérii jsou pak cena vozu, další modely jiných značek a pak zejména specifické kategorie jako malé vozy, vozy MPV či auta s automatickou převodovkou," přiblížila Topolová.

Důležitou součástí v poslední době je také speciální verze pro chytré telefony. V této subkategorii byl nárůst návštěvnost vůbec největší, když se během jediného roku zvýšila o 460,4 procenta oproti předchozímu roku na téměř sedm set tisíc návštěv.

Web se tak ukazuje jedním z nejdůležitějších strategických nástrojů pro úspěch na trhu s ojetými automobily. "V letošním roce se zaměříme na provázanost hlavního webu s mobilní verzí, samotnou mobilní verzi a další zjednodušování a zpříjemnění hledání vozu ve všech třech zemích. Zavedeme zcela nový typ hledání s možností kombinace více filtrů, který povede k ještě relevantnějším výsledkům. Podpoříme také větší využití on-line chatu, který zákazníkovi umožňuje získat rychlou odpověď týkající se konkrétního vozu, jejž si na našem webu prohlíží," přiblížila další plány AAA AUTO Topolová.

Témata:  auta autobazar

Související

Aktuálně se děje

15. října 2024 18:09

České školství se mění: Od roku 2025 se zavádí nový obor všeobecné lyceum

Česká vláda oznámila vznik nového středoškolského oboru nazvaného všeobecné lyceum, který bude spuštěn od příštího roku. Tento krok je součástí snahy modernizovat český vzdělávací systém a přizpůsobit ho potřebám společnosti ve 21. století. Novinku v úterý představil premiér Petr Fiala společně s ministrem školství Mikulášem Bekem.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Česká inspekce životního prostředí si posvítí na těžaře z Turówa

Česká inspekce životního prostředí (ČIŽP) prověřuje, zda těžba v uhelném dole Turów na česko-polské hranici způsobuje ekologickou újmu kvůli dlouhodobému úbytku vody na české straně hranice. Nově ČIŽP do řízení zahrnula také polskou těžařskou společnost PGE. Provozovateli dolu inspekce oznámila, že je účastníkem řízení, a že právě po něm by případně mohla česká strana požadovat prevenci a nápravu ekologické újmy způsobené těžbou. Umožňuje jí to zákon o předcházení ekologické újmě.