Koupě auta přes internet se stává hitem. Které značky Češi milují?

O pětinu se v loňském roce zvýšila návštěvnost českých internetových stránek jednoho z největších autobazarů AAA AUTO, které zaznamenaly více než 23 milionů návštěv. Podle mluvčího společnosti Petra Toška Češi nejčastěji hledají dieslové automobily Škoda Octavia a Fabia.

660
reklama

Že si lidé častěji před návštěvou autobazaru nejdříve prohlédnou jeho nabídku přes internetové stránky, není jen českým jevem. Naopak. AAA AUTO například v loňském roce na Slovensku zaznamenalo nárůst návštěvnosti svých webových stránek o 73,8 procenta a v Rusku dokonce o 217,2 procenta. Jejich stránky tak patří mezi nejvýznamnější autoservery v České a Slovenské republice.

Vedení společnost se tak snaží klást na kvalitu této formy prezentace velký důraz. "Stránky AAA AUTO prošly v roce 2012 kompletním redesignem s důrazem na celkové zjednodušení on-line výběru vozidel a vytváření nových nástrojů, které hledání vozu usnadňují. Výrazné meziroční zvýšení návštěvnosti připisujeme právě těmto změnám a celkovému přesunu našich marketingových investic směrem k on-linové prezentaci," uvedla generální ředitelka společnosti Karolína Topolová.

Nejhledanějšími vozy na českém webu přitom jsou dieselové varianty automobilů Škoda Octavia a Škoda Fabia.

"Hledání pomocí filtrů, která v nějaké variantě obsahují model Škoda Octavia, bylo za rok 2012 celkem 1,3 milionu, u vozu Škoda Fabia to bylo půl milionu. Dalšími významnějšími kritérii jsou pak cena vozu, další modely jiných značek a pak zejména specifické kategorie jako malé vozy, vozy MPV či auta s automatickou převodovkou," přiblížila Topolová.

Důležitou součástí v poslední době je také speciální verze pro chytré telefony. V této subkategorii byl nárůst návštěvnost vůbec největší, když se během jediného roku zvýšila o 460,4 procenta oproti předchozímu roku na téměř sedm set tisíc návštěv.

Web se tak ukazuje jedním z nejdůležitějších strategických nástrojů pro úspěch na trhu s ojetými automobily. "V letošním roce se zaměříme na provázanost hlavního webu s mobilní verzí, samotnou mobilní verzi a další zjednodušování a zpříjemnění hledání vozu ve všech třech zemích. Zavedeme zcela nový typ hledání s možností kombinace více filtrů, který povede k ještě relevantnějším výsledkům. Podpoříme také větší využití on-line chatu, který zákazníkovi umožňuje získat rychlou odpověď týkající se konkrétního vozu, jejž si na našem webu prohlíží," přiblížila další plány AAA AUTO Topolová.

Témata: auta | autobazar

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky