Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Známe nový nejabsurdnější poplatek v bance. Na čem všem se dá "rejžovat"?

Známe nový nejabsurdnější poplatek v bance. Na čem všem se dá

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Nejabsurdnějším bankovním poplatkem je z pohledu domácí populace platba za zjištění stavu účtu prostřednictvím bankomatu. Platit za zjištění stavu účtu přes bankomat považuje za nesmyslné téměř pětina (19,3 procenta) respondentů, vyplývá to z průzkumu společnosti SANEP.

Stříbro na pomyslném žebříčku získala platba za výpis účtu zaslaný elektronickou cestou. Jako svého "favorita" si ji zvolilo 15,2 procenta dotázaných. Bronzovou medaili by s "podporou" 7,2 procent lidí získal poplatek u sKarty, karty sociálních systémů, která je povinná pro příjemce dávek.

Na čtvrtém místě skončil poplatek za vedení účtu zemřelého klienta po dobu dědického řízení. Následuje ho s 6,7 procenta hlasů občanů výše poplatku za vklad na účet na přepážce třetí osobou a poplatek za vedení kontokorentu i v době nečerpání služby.

Lidé také nechtějí platit za vedení účtu k hypotečnímu nebo spotřebitelskému úvěru, za účetní položku či za zadání příkazu či změny trvalého příkazu přes internet banking. Také by rádi zrušili poplatek za neuskutečněnou platbu nebo platbu za vložení dalších údajů do příkazu k úhradě.

Průzkum se konal ve dnech od 15. do 28. ledna a zúčastnilo se ho 12 578 respondentů.

Témata:  banky

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.