Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Rebel Fuksa míří do čela Českého Aeroholdingu

Rebel Fuksa míří do čela Českého Aeroholdingu

Foto: Jan Zýka / INCORP images

Bývalý rebelující poslanec za ODS a vyzyvatel Petra Nečase na post šéfa strany Ivan Fuksa zamíří po krátké dovolené do čela Českého Aeroholdingu. Fuksa by měl mít jako vrchní ředitel na starost hlavně privatizaci podniku, informoval ve čtvrtek zpravodajský server Aktuálně.cz.

Hledání strategického partnera přitom pro ČSA schválila na začátku listopadu vláda Petra Nečase. Jejich mateřská společnost následně obeslala padesát největších světových dopravců s výzvou k podání nabídek k odkupu ČSA. Mezi nimi však chyběla tuzemská společnost Travel Service, která se při prvním pokusu o prodej ČSA na začátku roku 2009 dostala do druhého kola řízení.

Stát nyní plánuje prodat maximálně 50 procent minus jednu akcii ČSA - tedy tak, aby si i po transakci firma zachovala statut národního dopravce.

"Pokud nebude vzhledem k současné těžké ekonomické situaci v leteckém odvětví zájem o účast v tendru nebo nebudou nabídky dostatečně zajímavé, nemusí z výběrového řízení vzejít žádný vítěz. Do poloviny roku 2013 bude jasné, zda byl ve výběrovém řízení nalezen relevantní strategický partner pro ČSA či nikoliv," uvedl tiskový mluvčí ministerstva financí Ondřej Jakob.

Podle dřívějších informací se o tuzemské aerolinky zajímají čtyři velké letecké společnosti. Kromě Air France-KLM, které o národního dopravce měly zájem už před třemi lety, má jít o Turkish Airlines, Etihad Airways z Abú Zabí a Korean Air.

ČSA loni hospodařily se ztrátou 241 milionů korun před zdaněním. V roce 2010 vykázaly hrubý zisk 76 milionů korun, v němž ale byly započteny tržby z prodeje dlouhodobého majetku za téměř 2,7 miliardy korun. V roce 2009 měly ČSA ztrátu 3,7 miliardy korun.

Český Aeroholding se stal majoritním vlastníkem aerolinek na začátku září, kdy ministerstvo financí převedlo 95,69 procenta akcií ČSA do základního kapitálu aeroholdingu.

Témata:  ČSA

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.