Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi posílají své peníze do bank zahraničních majitelů

Češi posílají své peníze do bank zahraničních majitelů

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Šetření společnosti SANEP ukázalo mylnou představu významné části Čechů, kteří věří, že mají své úspory uložené v bance vlastněné českými majiteli. SANEP o tom informovala v pátek prostřednictvím výsledků svého průzkumu, kterého se zúčastnilo téměř 30 tisíc respondentů.

Více než čtyři pětiny Čechů považují podle průzkumu znalost majoritního vlastníka bankovní instituce, u které mají uložené peníze, za důležitou informaci. O původu tohoto vlastníka se při výběru bankovní instituce zajímá nadpoloviční většina českých zákazníků.

Jak ale ukázal podrobný průzkum, znalost původu jednotlivých bankovních institucí působících v České republice je mezi lidmi velice malá. Například v případě Poštovní spořitelny se více než jedna třetina dotazovaných domnívala, že tato bankovní instituce je v českých rukou. Stoprocentním vlastníkem Poštovní spořitelny je přitom belgická skupina KBC Group NV.

Při analýze výsledků šetření společnosti SANEP je zjevné, že mnoho lidí vkládá své finanční prostředky do bankovních institucí, o kterých jsou přesvědčeni, že se jedná o tuzemskou banku. Nemají přitom pravdu. Příkladem může být i Česká spořitelna, která je členem rakouské Erste Group. Tato banka, u níž má svůj hlavní účet většina respondentů průzkumu, je podle správného mínění nadpoloviční části veřejnosti v rakouských rukou. I tak se ale 15,2 procenta dotazovaných domnívá, že se jedná o banku s českými vlastníky.

"Výsledky mě mile i nemile překvapily. Mile proto, že je příjemné vědět, že čeští klienti by upřednostnili českou banku, a že už tudíž neplatí to polistopadové povrchní vnímání, že všechno ze západu je takzvaně in a všechno české je nekvalitní. Nemile proto, jak velká část klientů neví, komu patří i ty největší a nejznámější banky působící na českém trhu,“ shrnul výsledky průzkumu majitel serveru bankovnipoplatky.com Patrik Nacher.

Témata:  banky

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.