Nálada německých spotřebitelů se dál zhoršuje, lidé mají strach

Nálada německých spotřebitelů se dál zhoršuje. Pokles nyní trvá už tři měsíce. Stěžejní příčinou je zpomalování globální ekonomiky, obchodní spory ve světě a odchod Británie z Evropské unie. Lidé se obávají ztráty zaměstnání a příjmů. Vyplývá to z průzkumu společnosti GfK.

Diskuse: 2

Ilustrační fotografie
reklama

Index nálady německých spotřebitelů na měsíc srpen klesl na 9,7 bodu z 9,8 bodu před měsícem, v souladu s očekáváním analytiků. Index tak byl nejslabší od dubna 2017.

Výdaje domácností a stavebnictví se v poslední době staly hlavním motorem růstu největší evropské ekonomiky, když její vývoz oslabuje. Domácí poptávku podporuje rekordně vysoká zaměstnanost, růst mezd, který je vyšší než inflace, a nízké náklady na úvěry. Pokračující pokles důvěry spotřebitelů však naznačuje, že propad ve výrobě závislé na vývozu se nyní šíří i do jiných odvětví ekonomiky.

Za obavami z recese stojí obchodní napětí ve světě, pokračující jednání o brexitu a globální ekonomické zpomalení, řekl výzkumník GfK Rolf Bürkl. Situace má největší dopad na zaměstnance exportních sektorů, jako je automobilový průmysl a jeho dodavatelé.

Dílčí index očekávání vývoje ekonomiky klesl na minus 3,7 bodu a je nejnižší od listopadu 2015. Zhoršila se také ochota spotřebitelů utrácet, nachází se na nejnižší úrovni za téměř čtyři roky.

"Hlavní hrozbou pro důvěru spotřebitelů je neustále se zvyšující strach ze ztráty zaměstnání," řekl Bürkl. "Bude-li tento trend pokračovat, výdaje domácností by mohly v následujících měsících dále oslabit," dodal.

Dílčí index očekávání vývoje příjmů se ale po poklesu v předchozím měsíci zlepšil, což naznačuje, že spotřebitelé v nadcházejících měsících počítají s dalším zvyšováním mezd, uvedla GfK. Z části je zlepšení výsledkem zvýšení příjmů důchodců, které vláda schválila s platností od července.

Loading...

Diskuze: Nálada německých spotřebitelů se dál zhoršuje, lidé mají strach

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 30.07.2019 20:21 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky