Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Vodafone vykázal ztrátu téměř 196 miliard a poprvé snížil dividendu

Vodafone
Vodafone
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Mobilní operátor Vodafone Group ve finančním roce 2018/19 vykázal ztrátu 7,6 miliardy eur (téměř 196 miliard Kč) a poprvé snížil dividendu, aby si zajistil dostatek prostředků pro budování mobilních sítí nové generace 5G a na dokončení akvizice firmy Liberty Global. Oznámil to dnes šéf společnosti se sídlem v Londýně Nick Read.

Read, který je v čele druhého největšího mobilního operátora na světě od loňského října, nesnadný krok vysvětlil také nutností splácet dluhy. Roční dividenda za finanční rok, který skončil v březnu, bude snížena o 40 procent na devět eurocentů. Analytici podle agentury Reuters přitom očekávali pokles na 14,55 z předchozích 15,07 eurocentu. Společnost dividendu snížila poprvé od jejího zavedení v roce 1990.

Vodafone stáhly do červených čísel především větší konkurenční tlaky ve Španělsku a Itálii. V předchozím roce hospodařila s čistým ziskem 2,8 miliardy eur. Příjmy skupiny se v uplynulém finančním roce snížily o 6,2 procenta na 43,7 miliardy eur.

Akcie společnosti na zprávu zareagovaly poklesem na londýnské burze o dvě procenta, ztrátu ale rychle vyrovnaly. Za posledních 12 měsíců akcie odepsaly 37 procent, protože investorům se nelíbí náklady na koupi kabelových aktivit poskytovatele kabelové televize a širokopásmových služeb Liberty Global v České republice, Německu, Maďarsku a Rumunsku, obávají se také výdajů na nové spektrum služeb 5G a tvrdších podmínek na některých evropských trzích.

Read zdůraznil, že společnost se nachází v klíčovém okamžiku transformace. Snižuje náklady, prodává vedlejší aktiva a uzavírá převzetí aktiv Liberty Global za 18,4 miliardy eur. Koncem března dlužila 27 miliard eur.

Vodafone Czech Republic je součástí Vodafone Group od roku 2005. V České republice poskytuje služby více než 3,9 milionu zákazníků.

Témata:  Vodafone mobilní operátoři

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.