Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Důvěra investorů v německou ekonomiku se nečekaně zhoršila

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Důvěra investorů a analytiků v německou ekonomiku se v květnu nečekaně zhoršila. Vinu na tom má především vyhrocující se obchodní konflikt mezi Čínou a Spojenými státy, který ohrožuje hospodářský růst této největší ekonomiky Evropské unie. Uvedl to dnes německý výzkumný institut ZEW.

Index důvěry se podle průzkumu institutu v květnu snížil na minus 2,1 bodu z dubnových 3,1 bodu. Očekával se nárůst na 5,0 bodu.

"Nejnovější eskalace obchodního sporu mezi USA a Čínou znovu zvyšuje nejistotu ohledně německého vývozu, což je klíčový faktor pro růst hrubého domácího produktu," řekl agentuře Reuters prezident ZEW Achim Wambach.

Dílčí index, který hodnotí současnou hospodářskou situaci, se v květnu zvýšil na 8,2 bodu z 5,5 bodu v předchozím měsíci. Trhy odhadovaly, že vzroste jen na šest bodů.

Hrubý domácí produkt Německa v loňském roce stoupl o 1,4 procenta, nejpomaleji za pět let. V letošním roce se očekává další zpomalení růstu.

Témata:  ekonomika Německo

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.