Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Ceny zemědělců klesly, v průmyslu a zahraničním obchodu rostly

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Ceny zemědělských výrobců v srpnu meziročně klesly. Ceny průmyslových výrobců zaznamenaly v tomto období opačný vývoj. Ceny vývozu a dovozu se v červenci rovněž zvýšily.

„Ceny zemědělských výrobců v srpnu klesly meziročně o 2,1 %. Největší pokles cen jsme zaznamenali v rostlinné výrobě hlavně u ovoce a brambor. V živočišné výrobě pak u jatečných prasat a mléka. Ceny průmyslových výrobců meziročně vzrostly o 3,3 %,“ uvádí Jiří Šulc z odboru statistiky cen ČSÚ. Podrobnosti dnes byly zveřejněny v Rychlé informaci.

„Vývozní a dovozní ceny se v červenci opět zvýšily, a to jak meziměsíčně, tak meziročně. V meziročním srovnání vzrostly ceny vývozu o 1,8 % a dovozní ceny o 2,5 %. Růst dovozních cen zapříčinily hlavně ceny minerálních paliv, které meziročně vzrostly o 33 %,“ doplnil Vladimír Klimeš z odboru statistiky cen ČSÚ k Rychlé informaci o cenách v zahraničním obchodu.

Témata:  zemědělství průmysl ČSÚ

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.